|
|
|
||
Předmět přináší vhled do teoretického zázemí pohybových aktivit u různých druhů zdravotních oslabení. Má motivační charakter pro hlubší studium dané problematiky, rozvíjí vztah k pohybovým aktivitám a sportu. Poskytuje základ pro výchovnou, lektorskou a poradenskou činnost v otázkách celoživotního provádění pohybových činností podporujících zdraví.
Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (11.09.2023)
|
|
||
Cílem předmětu je získat přehled a uvedení do teoretického zázemí pohybových aktivit u různých druhů oslabení v širších souvislostech filozofických, společenských i z hlediska životního stylu člověka jako jednotlivce. Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (11.09.2023)
|
|
||
Předmět má 5 kreditů dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 135 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 cvičení 25 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 19 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 15 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 17 hodin. Tvorba seminární práce 25 hodin. Příprava na klasifikovaný zápočet 25 hodin. Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (11.09.2023)
|
|
||
Předmět je ukončený klasifikovaným zápočtem. Student je očekáván pro absolvování předmětu splnit alespoň 70 % docházky, aktivně se zapojovat při výuce do společných diskusí, zkusit libovolnou novou pohybovou aktivitu a sepsat reflexi v podobě seminární práce. Klasifikace bude udělována na základě výsledků zápočtového testu. Poslední úprava: Kočí Jana, PhDr., Ph.D. (12.09.2023)
|
|
||
Bartůňková S. (2014). Reakce a adaptace na zátěž. In PASTUCHA, D. a kol. Tělovýchovné lékařství. Vybrané kapitoly. Praha: Grada. Csémy, L. (2005). Životní styl a zdraví českých školáků: z výsledků mezinárodní srovnávací studie Světové zdravotnické organizace The Health Behaviour in School-aged Children (HBSC). Praha : Psychiatrické centrum. Havlínová, M. (2006). Program podpory zdraví ve škole: rukověť projektu Zdravá škola. Praha : Portál. Hošková, B. (2012). Vademecum: zdravotní tělesná výchova (druhy oslabení). Praha: Karolinum. Jansa, P. (2005). Sport a pohybové aktivity v životě české populace. Praha : UK, Fakulta tělesné výchovy a sportu. Levitová, A. & Hošková, B. (2015). Zdravotně-kompenzační cvičení. Praha: Grada Publishing, Machová, J. & Kubátová, D. (2015). Výchova ke zdraví. Praha: Grada. Marcus, B.H. & Forsyth, L.H. (2010). Aktivního způsobu života: Motivace lidí k pohybovým aktivitám. Praha : Portál. Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (15.09.2019)
|
|
||
1) Sportovně pohybové aktivity ve vztahu ke zdraví a kvalitě života. Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (11.09.2023)
|
|
||
Studující vysvětlí teoretické základy pohybových aktivit a jejich aplikaci v kontextu různých zdravotních oslabení. Studující rozvinou motivaci pro hlubší studium a praktické aplikace v oblasti pohybových aktivit a sportu. Studující aplikují získané znalosti při plánování a realizaci pohybových činností zaměřených na podporu zdraví a výchovu ke zdraví. Studující budou schopni poskytovat výchovnou, lektorskou a poradenskou činnost v otázkách celoživotního provádění pohybových aktivit. Studující reflektují vliv pohybových aktivit na zdraví a vypracují návrhy pro jejich efektivní začlenění do každodenního života. Poslední úprava: Kočí Jana, PhDr., Ph.D. (07.09.2024)
|