|
|
|
||
Předmět souvisí s volitelnými praxemi v bc studiu (lektorskou, v zařízeních pro volný čas, orientační), je zaměřen na výchovně-vzdělávací strategie v zařízeních pro zájmové vzdělávání a volný čas. Přináší orientaci v oblasti zájmového vzdělávání a je příležitostí pro didaktickou analýzu vybraných výchovně-vzdělávacích aktivit.
Poslední úprava: Králová Kateřina, PhDr., Ph.D. (27.01.2023)
|
|
||
Studující - pojmenuje specifika volnočasového vzdělávání; - představí roli volnočasové pedagoga a pojmenuje zařízění, v nichž může působit; - užívá základní didaktickou terminologii k popisu a reflexi výchovných a vzdělávacích strategií; Poslední úprava: Zicha Zbyněk, Mgr., Ph.D. (30.01.2024)
|
|
||
Bendl, S. (2015). Vychovatelství: učebnice teoretických základů oboru. Praha: Grada. Činčera, J. (2007). Práce s hrou: pro profesionály. Praha: Grada. Hájek, B., Hofbauer, B., & Pávková, J. (2011). Pedagogické ovlivňování volného času: trendy pedagogiky volného času (Vyd. 2., aktualiz.). Praha: Portál. Hájková, V. (2018). Asistent pedagoga profese utvářená v dialogu. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. Heřmanová, J., & Macek, M. (2009). Metodika pro podporu tvorby školního vzdělávacího programu ve školských zařízeních pro zájmové vzdělávání (2., aktualiz. a rozš. vyd). V Praze: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, Odbor pro mládež. Jirásek, I. (2019). Zážitková pedagogika: teorie holistické výchovy (v přírodě a volném čase). Praha: Portál. Valenta, J. (2013). Didaktika osobnostní a sociální výchovy. Praha: Grada Publishing. Zájmové vzdělávání: MŠMT [Online]. (2013). Retrieved from http://www.msmt.cz/mladez/zajmove-vzdelavani-1 Poslední úprava: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (21.09.2019)
|
|
||
1. Pedagogické ovlivňování volného času. 2. Školská zařízení pro zájmové vzdělávání, školní kurikulum zájmového vzdělávání. 3. Didaktika zájmového vzdělávání ve škole, školní družina a školní klub. 4. Střediska volného času, lektorská činnost a její specifika. 5. Asistent pedagoga a jeho didaktické působení. 6. Individuální doučování žáků. Dobrovolnictví ve výchově a vzdělávání. 7. Volnočasové aktivity, letní tábory. Hra a učení prožitkem. 8. Vybrané výchovné a vzdělávací strategie a jejich modelové využití v roli žáků. 9. Vybrané výchovné a vzdělávací strategie a jejich modelové využití v roli lektorů. 10. Analýza výchovných a vzdělávacích strategií, reflexe praktické zkušenosti. Poslední úprava: Králová Kateřina, PhDr., Ph.D. (27.01.2023)
|
|
||
Podmínky k záskání atestu
Poslední úprava: Zicha Zbyněk, Mgr., Ph.D. (30.01.2024)
|
|
||
On-line studijní opora: https://dl1.cuni.cz/enrol/index.php?id=7961 Heslo pro hosty: akredkpg19 Podpora v Padletu: https://pedfuk.padlet.org/zicha/z-klady-didaktiky-pedagogiky-1-1bne639nyfgfxm2b Fakultní licence: http://pedfuk.padlet.org/ Poslední úprava: Zicha Zbyněk, Mgr., Ph.D. (29.02.2024)
|