|
|
|
||
Předmět poskytuje studentům uvedení do problematiky pedagogicko-psychologické diagnostiky. Popisuje diagnostická kritéria, diagnostický proces a vybrané diagnostické metody. Motivuje k cílené spolupráci učitele s ostatními odborníky působícími při výchově a vzdělávání dětí, žáků a studentů. Ve shodě se současnou legislativou konkretizuje kompetence poradenských pracovníků školního poradenského pracoviště, resp. školského poradenského zařízení.
Poslední úprava: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (13.09.2022)
|
|
||
Cílem předmětu je uvést studenty do problematiky pedagogicko-psychologické diagnostiky. Poskytnout studentům informace o diagnostických metodách a postupech, které jsou aktuálně využívány v praxi. Poslední úprava: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (13.09.2022)
|
|
||
Očekávaná zátěž studenta 3 kredity x 25 = 75 hod., z toho účast na výuce 24 hod., příprava na přednášky/semináře, studium literatury, příprava práce materiálového typu, příprava na ukončení kurzu 51 hod. Poslední úprava: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (11.09.2023)
|
|
||
HADJ MOUSSOVÁ, Z., DUPLINSKÝ, J. a kol. (2002). Diagnostika. Pedagogicko-psychologické poradenství II. Praha: UK PedF. HRABAL, V. st., HRABAL, V. ml. (2002). Diagnostika. Pedagogickopsychologická diagnostika žáka s úvodem do diagnostické aplikace statistiky. Praha: Karolinum. MATĚJČEK, Z. (2011). Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: Portál. SVOBODA, M. (ed.), KREJČOVÁ, D., VÁGNEROVÁ, M. (2015). Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál. VÁGNEROVÁ, M., KLÉGROVÁ, J. (2008). Poradenská psychologická diagnostika dětí a dospívajících. Praha: Karolinum. ZELINKOVÁ, O. (2011). Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program. Praha: Portál. Poslední úprava: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (13.09.2022)
|
|
||
Požadavky k zápočtu: aktivní účast na setkáních a závěrečném kolokviu, práce materiálového typu - kazuistika žáka. Poslední úprava: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (13.09.2022)
|
|
||
Základní diagnostické pojmy, etika v diagnostickém procesu. Oblasti diagnostiky. Diagnostický postup. Systém poradenství ve školství. Diagnostika ve školním poradenském pracovišti. Diagnostika ve školském poradenském zařízení. Charakteristika vybraných diagnostických metod, specifických diagnostických situací, závěrů, doporučení, podpůrných opatření. Ilustrace vybraných psychologických a speciálně-pedagogických testů. Poslední úprava: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (13.09.2022)
|
|
||
On-line studijní opora: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=7960 Heslo pro hosty: akredkpg19 Poslední úprava: Zvírotský Michal, PhDr., Ph.D. (13.09.2019)
|