|
|
|
||
Cílem předmětu je seznámení studentů s výukou německého jazyka v reálném školním prostředí různých typů základních a středních škol s důrazem na rozvoj reflektivních a sebereflektivních dovedností studenta. Tento druh oborové praxe by měl směřovat k motivaci studentů k dalšímu studiu vedoucímu ke kvalifikaci učitele němčiny. Studenti reflektují výukový proces i další mimovýukové činnosti učitele německého jazyka. Během praxe studenti pořizují záznamy a plní zadané úkoly v e-learningovém prostředí, které by měly směřovat k cílenému pozorování práce učitele. Praxe je reflektována, což znamená, že studenti vedou o svých poznatcích diskusi jednak přímo ve škole s učitelem, jehož činnosti sleduje a jednak na reflektivních seminářích s vyučujícím v rámci seminářů na fakultě.
Poslední úprava: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (22.01.2023)
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Poslední úprava: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (22.01.2023)
|
|
||
EGLOFF, B. Teilnehmende Beobachtung. In: Dörner, B./Schäffer, O. (Hrsg.): Handbuch Qualitative Erwachsenen- und Weiterbildungsforschung. Opladen: Budrich, 2012. S. 419–432. FENSTERMACHER, G.D., SOLTIS, J.F. Vyučovací styly učitelů. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-471-7. LOJOVÁ, G., VLČKOVÁ, K. Styly a strategie učení ve výuce cizích jazyků. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-876-0. DYTRTOVÁ, R., KRHUTOVA, M. Učitel a příprava na profesi. Praha: Grada, 2009. 121 s. ISBN 978-80-247-2863-6 ŠVEC, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno: Masarykova univerzita v Brně, Pedagogická fakulta, 1998. MAŇÁK, J., ŠVEC, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5. MAYER, H. Leitfaden Unterrichtsvorbereitung (10. Auflage). Cornelsen Pädagogik, 2007. ISBN 978-3-589-22458-6. POL, M., LAZAROVÁ, B. Spolupráce učitelů – podmínka rozvoje školy: Řízení spolupráce, konkrétní formy a nástroje. Praha: Strom, 1999. ISBN 80-86106-07-1. CANGELOSI, J.S. Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 1994. ISBN 80-7178-014-6 HUNTEROVÁ, M. Účinné vyučování v kostce. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-220-3. KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. 1. vyd. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-022-7. STARÝ, K., CHVÁL, M., LAUFKOVÁ V. Hodnocení pro učení. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2022. ISBN 978-80-7603-365-8. Poslední úprava: Botlík Nuc Tomáš, Mgr. et Mgr., Ph.D. (23.01.2024)
|
|
||
- návštěva školských zařízení v rozsahu 12 vyučovacích hodin (hospitace a asistentská činnost v hodinách německého jazyka, rozhovory apod.) – doloženo prezenční listinou a zprávami (např. hospitačními protokoly) - návštěva alespoň 4 různých institucí ve výše uvedeném rozsahu hodin z tohoto seznamu (školka, ZŠ, ZŠ s rozšířenou výukou jazyků, gymnázium, SOŠ, SOU, jazyková škola, instituce volnočasového vzdělávání nabízející jazykové vzdělávání) - 5 vypracovaných reflektivních úkolů do portfolia (k nabídce je 10 variant úkolů) - aktivní účast na reflektivních seminářích - portfolio se všemi náležitosmi je nutné odevzdat elektronicky do MS Teams do 10. 6. 2024 Poslední úprava: Botlík Nuc Tomáš, Mgr. et Mgr., Ph.D. (10.01.2024)
|