|
|
|
||
Cílem seminářů a přednášek je poskytnout využití, uplatnění aktuálních poznatků ze sociální psychologie v pedagogické praxi. Seznamuje se systemickým přístupem v současné psychologii a možnostmi jeho aplikování v praxi. Podán stručný vhled do současných jednotlivých psychologických přístupů a škol v jejich interpretaci psychologie skupinového života, struktur skupin, sociálního učení, sociálního tlaku, konformity, hodnot ovlivňování postojů včetně řešením náročných a konfliktních situací, s nimiž se setkají v pedagogické praxi. Využití poznatků sociální psychologie zejména v oblasti pedagogicko-psychologické, učení, poradenské, lidského zdraví. Psychologická (sebe) manipulace a média. Možnosti a meze využití metod a technik sociální psychologie v praxi.
Poslední úprava: KUCIREK/PEDF.CUNI.CZ (24.08.2014)
|
|
||
Cílem předmětu je zprostředkovat studentům široce aplikovatelné poznatky současné sociální psychologie. Poslední úprava: TLARILO/PEDF.CUNI.CZ (22.07.2014)
|
|
||
HAYES,N., Aplikovaná psychologie. Praha . Portál, 2003. ISBN 80-7178-807-4 HELUS,Z., Sociální psychologie pro pedagogy. Praha : Grada 2007. ISBN 978-80-247-1168-3 KOMÁRKOVÁ, R., SLAMĚNÍK, I.,VÝROST,J., . Aplikovaná sociální psychologie III. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-247-0180-4 Aplikovaná sociální psychologie. Edited by Jozef Výrost,J., Slaměník,I., Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-269-6. NAKONEČNÝ,M., Sociální psychologie. Praha : Academia,2009. ISBN 978-80-200-1679 VALENTOVÁ, L., Školní třída jako sociální skupina. Distanční text Pedf UK HAJD-MOUSSOVÁ,Z., Pedagogická psychologie pro vychovatele. Praha : UK - Pedagogická fakulta. ISBN 80-7290-118-4 KOPŘIVA,K., Lidský vztah jako součást profese, Praha: Portál, 2000 Poslední úprava: KUCIREK/PEDF.CUNI.CZ (24.08.2014)
|
|
||
Požadavky ke klasifikovanému zápočtu: - písemný test (min. úspěšnost 75 %). Studující má na splnění podmínek zápočtu (zkoušky) celkem tři pokusy, z toho dva opravné. Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (11.09.2018)
|
|
||
1. Stručné opakování současných jednotlivých psychologických přístupů a škol, systemický přístup v současné psychologii a možnosti aplikace v praxi 2. Člověk a sociální prostředí. Sebepercepce a sebeprezentace jako výsledek sociální interakce a sociálního učení. Atribuce 3. Skupinové procesy, skupinová dynamika, vývoj sociální skupiny, řešení náročných a konfliktních situací v peadagogické praxi 4. Sociální vliv, sociální tlak, konformita. Hodnoty, ovlivňování postojů, persuaze, manipulace. Psychologie smysluplnosti a existence. 5. Využití poznatků sociální psychologie zejména v oblasti pedagogicko-psychologické, učení, poradenské, lidského zdraví 6. Využití poznatků sociální psychologie zejména v oblasti pedagogicko-psychologické, učení, poradenské, lidského zdraví 7. Možnosti a meze využití metod a technik sociální psychologie v praxi Poslední úprava: KUCIREK/PEDF.CUNI.CZ (24.08.2014)
|