|
|
|
||
Předmět teoreticky a prakticky navazuje na didaktický obsah ve studiu UMŠ a rozšiřuje ho v hudebně psychologickém, sociologickém a pedagogickém kontextu. Rovněž se zabývá aktuální problematikou hudebního vzdělávání v českém a mezinárodním kontextu.
Poslední úprava: Kmentová Milena, Mgr., Ph.D. (29.12.2021)
|
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Studijní opory i prostředí pro odevzdávání a kontrolu úkolů v kurzu Moodle: https://dl1.cuni.cz/enrol/index.php?id=8847 Samostudium literatury, příprava výstupů v oblasti jednotlivých hudebních činností, příprava hudební pohádky a její prezentace, nácvik instrumenálních doprovodů (klavír, flétna), písemná reflexe shlédnutých videodokumentů. Příprava vlastního videozáznamu z aplikace HV v MŠ.
Poslední úprava: Kmentová Milena, Mgr., Ph.D. (28.01.2022)
|
|
||
Aktivní účast ve výuce, splnění dílčích úkolů (opakování hudební nauky, rytmická a intonační cvičení), prezentace hudební pohádky jako integrativního a kreativního projektu pro děti v předškolním věku - text a notová příloha písemně, hudební složka prezentovaná ve výuce, ne konzultaci nebo videozáznamem. Poslední úprava: Kmentová Milena, Mgr., Ph.D. (29.12.2021)
|
|
||
Poslední úprava: Kmentová Milena, Mgr., Ph.D. (29.12.2021)
|
|
||
1) Aktuální problematika hudební výchovy v předškolním věku z hudebně pedagogického a psychologického hlediska. 2) Předškolní hudební pedagogika v kontextu evropského vzdělávání a výchovy. 3) Integrativní hudební pedagogika a polyestetická výchova v rámci rozvoje tvořivosti (instrukce k vytvoření seminární práce s náměte hudební pohádky). 4) Charakteristika a rozvoj základních hudebních schopností prostřednictvím pěveckých činností v teorii a praxi. 5) Charakteristika a rozvoj základních hudebních schopností prostřednictvím instrumentálních činností v teorii a praxi. 6) Charakteristika a rozvoj základních hudebních schopností prostřednictvím hudebně pohybových činností v teorii a praxi. 7) Charakteristika a rozvoj základních hudebních schopností prostřednictvím hudebně poslechových činností í v teorii a praxi. 8) Náprava nezpěvnosti prostřednictvím posilových aferentací z nehudebních oblastí a význam představivosti v teorii a praxi. 9) Náprava řečových nedostatků prostřednictvím hudebních aktivit v teorii a praxi. 10) Instrumentální vybavení učitelky v mateřské škole v oblasti hry na klavír (doporučení vhodných hudebnin). 11) Instrumentální vybavení učitelky v mateřské škole v oblasti hry na zobcovou sopránovou flétnu (doporučení vhodných hudebnin). Studentské prezentace hudební pohádky jako integrativního a kreativního projektu pro děti v předškolním věku. Poslední úprava: Kmentová Milena, Mgr., Ph.D. (29.12.2021)
|
|
||
Student dokáže - vyjmenovat a charakterizovat hudební činnosti, - vyjmenovat a charakterizovat hudební schopnosti, - zná a dokáže didakticky uplatnit různé druhy a organizační formy hudebních činností v mateřské škole, - dokáže vlastním zpěvem a hrou na hudební nástroj funkčně podpořit hudební činnosti v mateřské škole, - dokáže vytvořit tematický celek integrující hudební činnosti s dalšími estetickými výchovami a záměry RVP PV. Poslední úprava: Kmentová Milena, Mgr., Ph.D. (20.01.2025)
|
|
||
Hudební gramotnost, pěvecké a klavírní dovednosti na úrovni úspěšného absolventa UMŠ. Poslední úprava: Kmentová Milena, Mgr., Ph.D. (29.12.2021)
|