PředmětyPředměty(verze: 962)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
V sobotu dne 19. 10. 2024 dojde k odstávce některých součástí informačního systému. Nedostupná bude zejména práce se soubory v modulech závěrečných prací. Svoje požadavky, prosím, odložte na pozdější dobu.
Didaktika výchovy ke zdraví - projekty podpory zdraví - OKBY4P051A
Anglický název: Didactics of Health Education - Health Promotion Projects
Zajišťuje: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2023
Semestr: zimní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, KZ [HT]
Rozsah za akademický rok: 10 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: kombinovaný
Způsob výuky: kombinovaný
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Jana Kočí, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Jana Kočí, Ph.D.
Prerekvizity : OKBY4P041A
Anotace -
Předmět seznamuje studenty s problematikou širších strategií podpory zdraví ve škole a v komunitě. Předmět vychází z holistického pojetí zdraví. Studenti samostatně připravují projekty vhodné k implementaci do školních vzdělávacích programů a do života komunity.
Poslední úprava: Kočí Jana, PhDr., Ph.D. (12.09.2023)
Cíl předmětu -

Studenti vytvoří a posoudí vlastní školní a komunitní program podpory zdraví a bezpečí ve školách a v komunitě. Získání přehledu o školních a komunitních projektech v České republice a v zemích Evropské Unie. Studenti vymezí základní principy osvojení metodiky tvorby projektů a zpracování žádosti o finanční podporu školních a komunitních projektů.

Poslední úprava: Kočí Jana, PhDr., Ph.D. (12.09.2023)
Deskriptory -

Předmět má 4 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 105 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 přednášku 15 minut, na 1 cvičení 25 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 12 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 9 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 19 hodin. Tvorba seminární práce 25 hodin. Příprava na klasifikovaný zápočet 8 hodin.

Poslední úprava: Kočí Jana, PhDr., Ph.D. (12.09.2023)
Literatura -

 HAVLÍNOVÁ, M. (2006). Program podpory zdraví ve škole: rukověť programu Zdravá škola. Praha: Portál.

 Havlínová, M., Kopřiva, a kol. (2011). Program podpory zdraví ve škole. Praha: Portál.

KOPŘIVA, P. (1996). Naše mateřská škola na cestě ke zdraví. Kroměříž: Spirála.

MZ ČR, WHO (2001). Zdraví 21 - zdraví do 21. století. Praha: MZ ČR.

Usnesení vlády ČR č. 1046/2002, Zdraví 21 - Dlouhodobý program zlepšování zdravotního stavu obyvatelstva ČR.

FRAGNEROVÁ, D., KERNOVÁ, L. & ŠVABOVÁ, L. (2012). Manuál pro učitele. Informace pro učitele v projektu podpory zdraví MZ ČR. Praha: SZÚ.

KASÍKOVÁ, H.( 2016). Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál.

MIOVSKÝ, M. et al (2012). Návrh doporučené struktury minimálního preventivního programu prevence rizikového chování pro základní školy. Praha Togga.

MARADOVÁ, E. (2006). Výchova ke zdraví. Školní vzdělávací program. Praha: Fortuna.

Poslední úprava: Hanušová Jaroslava, PhDr., Ph.D. (12.09.2019)
Sylabus -

1. Analýza základních zdravotně - politických dokumentů EU a způsoby jejich aplikace v ČR.
2. Komunita, školní a komunitní projekty.
3. Komunitní vzdělávání.
4. Možnosti zapojení školy do komunitních projektů: Zdravá obec, město, region; zdravá škola.
5. Analýza existujících projektů.
6. Metodika koncipování návrhů komunitních projektů.
7. Tvorba a prezentace návrhu vlastního projektu.
8. Metodika hodnocení návrhů projektů.

Poslední úprava: Kočí Jana, PhDr., Ph.D. (12.09.2023)
Podmínky zakončení předmětu -

Podmínku pro získání klasifikovaného zápočtu: účast na jednotlivých setkáních, aktivní participace při diskusích, tvorba vlastního školního či komunitního projektu a jeho prezentace ve výuce.

Poslední úprava: Kočí Jana, PhDr., Ph.D. (12.09.2023)
Výsledky učení -
Studující definují klíčové strategie podpory zdraví v kontextu školního a komunitního prostředí. Studující vysvětlí holistický přístup k zdraví a jeho aplikaci ve školních vzdělávacích programech. Studující připraví a prezentují projekt zaměřený na implementaci podpory zdraví do školního kurikula nebo komunitního života. Studující použijí metody hodnocení k analýze účinnosti svých projektů a navrhnou případné úpravy. Studující porovnají různé přístupy k podpoře zdraví a vyhodnotí jejich přínos a efektivitu v různých kontextech. Studující vytvoří plán pro zavedení nových strategií a projektů na podporu zdraví, včetně specifikace potřebných zdrojů a metod hodnocení.
Poslední úprava: Kočí Jana, PhDr., Ph.D. (07.09.2024)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK