|
|
|
||
Předmět poskytuje psychosociální a pedagogickou charakteristiku dětí s různým stupněm postižení. Objasňuje problematiku integrace a inkluze, podává přehled zařízení určených ke vzdělávání jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami.
Poslední úprava: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (19.09.2018)
|
|
||
Předmět má za úkol seznámit posluchače se základy speciální pedagogiky jako vědní disciplíny, s aktuálními problémy výchovy a vzdělávání žáků se zdravotním postižením a s integračními, humanizačními a demokratizačními trendy ve výchově a vzdělávání jedinců s jednotlivými druhy postižení. Poslední úprava: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (19.09.2018)
|
|
||
FISCHER, S., ŠKODA, J. (2014). Speciální pedagogika. Praha: Triton. LECHTA, V. (ed.). (2016). Inkluzivní pedagogika. Praha: Portál. PIPEKOVÁ, J. et al. (2010). Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido. SLOWÍK, J. (2016). Speciální pedagogika. Praha: Grada. VALENTA, M. a kol. (2014). Přehled speciální pedagogiky. Praha: Portál. Poslední úprava: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (28.10.2019)
|
|
||
test v rozsahu tematických okruhů (min. 70%) Poslední úprava: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (19.09.2018)
|
|
||
Tematické okruhy: Speciální pedagogika, obsah, cíle, zaměření, trendy. Druhy zdravotního postižení, příčiny vzniku poruch. Speciální školství. Inkluze. Psychopedie, kombinovaná postižení, autismus. Specifické poruchy učení, ADHD. Somatopedie. Logopedie. Surdopedie. Tyflopedie (oftalmopedie). Poslední úprava: Linková Marie, PhDr., Ph.D. (19.09.2018)
|