|
|
|
||
Cílem předmětu je jednak ověření teoretických poznatků získaných v rámci didaktických kurzů v prostředí gymnázií a středních odborných škol, a jednak rozvíjení klíčových kompetencí posluchačů (kompetence diagnostické a sebereflektivní, organizační a řídící, psychodidaktické a komunikační). Předmět rozvíjí osvojené dovednosti a prohlubuje zkušenosti získané v rámci předchozích praxí. Studenti praktikují pod vedením zkušených provázejících učitelů, hospitují na jejich hodinách, realizují vlastní výstupy, analyzují je. Průběžně reflektují pozitiva a negativa vlastních výstupů a učí se hledat alternativní přístupy k učebním činnostem ve vyučování cizím jazykům. Důraz je kladen i na efektivní využití digitálních technologií ve výuce, plánování cílů hodin apod. Některé výstupy jsou nahrávány a následně analyzovány. Na závěr praxe studenti předkládají zprávy, v nichž popisují průběh a formulují závěry z praxe.
Poslední úprava: Botlík Nuc Tomáš, Mgr. et Mgr., Ph.D. (26.09.2024)
|
|
||
1. ŠVEC, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno : Masarykova univerzita v Brně, Pedagogická fakulta, 1998. 10. BOTLÍK NUC, Tomáš. Vybrané digitální aplikace jako nástroj podpory responzivní výuky. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. ISBN 978-80-7603-510-2. 11. RAMPILLON, U. Lernen leichter machen. München : Hueber, 1999. ISBN 3-19-001574-0. 12. RÖSLER, D. Deutsch als Fremdsprache: Eine Einführung. Stuttgart: J.B. Metzler, 2012. ISBN 978-3-476-02300-1. 13. WEIGMANN, J. Unterrichtsmodelle für DaF. München : Hueber, 1999. ISBN 3-19-001493-0. 14. WICKE, R.E. Handeln und Sprechen im Deutschunterricht. Ismaning: Verlag für Deutsch, 1995. ISBN 3-88532-693-0. 15. WICKE, R. E. Aktive Schüler lernen besser: Ein Handbuch aus der Praxis für die Praxis. 1. Aufl. München: Verlag Klett Edition Deutsch, 1993. ISBN 3-12-675375-2. Poslední úprava: Botlík Nuc Tomáš, Mgr. et Mgr., Ph.D. (26.09.2024)
|
|
||
Aktuální stav výuky v českých školách. Hospitační protokoly. Stanovování cílů. Plánování vyučovací jednotky. Vlastní výuka a její reflexe. Poslední úprava: Botlík Nuc Tomáš, Mgr. et Mgr., Ph.D. (26.09.2024)
|