PředmětyPředměty(verze: 964)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Methodology of German Language – Teacher Training A - OENGG1833Y
Anglický název: Methodology of German Language –Practicale Training A
Zajišťuje: Katedra germanistiky (41-KG)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2024
Semestr: zimní
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/0, Zk [HS]
Rozsah za akademický rok: 20 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: němčina
Způsob výuky: prezenční
Je zajišťováno předmětem: OPNG3G033A
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: PhDr. Tamara Bučková, Ph.D.
Mgr. et Mgr. Tomáš Botlík Nuc, Ph.D.
Anotace -
Cílem předmětu je jednak ověření teoretických poznatků získaných v rámci didaktických kurzů v prostředí gymnázií a středních odborných škol, a jednak rozvíjení klíčových kompetencí posluchačů (kompetence diagnostické a sebereflektivní, organizační a řídící, psychodidaktické a komunikační). Předmět rozvíjí osvojené dovednosti a prohlubuje zkušenosti získané v rámci předchozích praxí. Studenti praktikují pod vedením zkušených provázejících učitelů, hospitují na jejich hodinách, realizují vlastní výstupy, analyzují je. Průběžně reflektují pozitiva a negativa vlastních výstupů a učí se hledat alternativní přístupy k učebním činnostem ve vyučování cizím jazykům. Důraz je kladen i na efektivní využití digitálních technologií ve výuce, plánování cílů hodin apod. Některé výstupy jsou nahrávány a následně analyzovány. Na závěr praxe studenti předkládají zprávy, v nichž popisují průběh a formulují závěry z praxe.
Poslední úprava: Botlík Nuc Tomáš, Mgr. et Mgr., Ph.D. (26.09.2024)
Literatura -

1. ŠVEC, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno : Masarykova univerzita v Brně, Pedagogická fakulta, 1998.
2. MAŇÁK, J.; ŠVEC, V. Výukové metody. Brno : Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5.
3. POL, M.; LAZAROVÁ, B. Spolupráce učitelů - podmínka rozvoje školy : Řízení spolupráce, konkrétní formy a nástroje. Praha : Strom, 1999. ISBN 80-86106-07-1.
4. CANGELOSI, J.S. Strategie řízení třídy. Praha : Portál, 1994. ISBN 80-7178-014-6
5. HUNTEROVÁ, M. Účinné vyučování v kostce. Praha : Portál, 1999.
6. KALHOUS, Z. Základy školní didaktiky. Olomouc : UP, 1995. ISBN.
7. KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. 1. vyd. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-7178-022-7.
8. PASCH, M. et al. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. 1. vyd. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-127-4.
9. ROSENZWEIG, M. Proměny v projektování obsahu vzdělávání. In. Kapitoly ze školského managementu. BACÍK, F.; KALOUS, J.; SVOBODA, J. Praha : PedF UK, 1998. ISBN 80-86039-49-8.

10. BOTLÍK NUC, Tomáš. Vybrané digitální aplikace jako nástroj podpory responzivní výuky. Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. ISBN 978-80-7603-510-2.

11. RAMPILLON, U. Lernen leichter machen. München : Hueber, 1999. ISBN 3-19-001574-0.

12. RÖSLER, D. Deutsch als Fremdsprache: Eine Einführung. Stuttgart: J.B. Metzler, 2012. ISBN 978-3-476-02300-1.

13. WEIGMANN, J. Unterrichtsmodelle für DaF. München : Hueber, 1999. ISBN 3-19-001493-0.

14. WICKE, R.E. Handeln und Sprechen im Deutschunterricht. Ismaning: Verlag für Deutsch, 1995. ISBN 3-88532-693-0.

15. WICKE, R. E. Aktive Schüler lernen besser: Ein Handbuch aus der Praxis für die Praxis. 1. Aufl. München: Verlag Klett Edition Deutsch, 1993. ISBN 3-12-675375-2.

Poslední úprava: Botlík Nuc Tomáš, Mgr. et Mgr., Ph.D. (26.09.2024)
Sylabus -

Aktuální stav výuky v českých školách.

Hospitační protokoly.

Stanovování cílů.

Plánování vyučovací jednotky.

Vlastní výuka a její reflexe.

Poslední úprava: Botlík Nuc Tomáš, Mgr. et Mgr., Ph.D. (26.09.2024)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK