|
|
|
||
Studenti jsou v předmětu vedeni k metodické práci v kompletním spektru hudebních činností (poslechových, hudebně pohybových, pěveckých a instrumentálních), a to v jejich autonomní podobě, kombinacích i v didaktické posloupnosti. Studenti získávají dovednost organizovat a zřetelně vést hudební činnosti přiměřené dětem předškolního věku a realizovatelné v MŠ. Pozornost se při výuce předmětu věnuje: • výběru a způsobu organizace hudebních činností s ohledem na psychomotorické schopnosti předškolních dětí a jejich rozvoj • motivaci a průběhu poslechových hudebních činností s prvky dramatické výchovy • pohybovým prvkům: pochod, chůze, poskok, cval a pohybová improvizace s hudebním doprovodem • kritériím výběru písní a říkadel v MŠ a různým způsobům jejich osvojení • nácviku ostinátních doprovodů hrou na tělo, jednoduché nástroje a Orffův instrumentář • osvojování pohybových prvků a choreografií • hudebním činnostem v logopedické prevenci - s akcentem na děti s narušenou komunikační schopností a s odlišným mateřským jazykem
Poslední úprava: Kmentová Milena, Mgr., Ph.D. (18.04.2018)
|
|
||
Cílem předmětu je rozvoj hudebnosti studentů prostřednictvím komplexu hudebních činností a zvládnutí metodiky vedení hudebních činností v prostředí MŠ. Poslední úprava: Kmentová Milena, Mgr., Ph.D. (18.04.2018)
|
|
||
viz Protokol pro klasifikovaný zápočet - soubory
Prezentace vlastní pomůcky pro rytmický diktát (3-4 slova + obrázky) Poslední úprava: Kmentová Milena, Mgr., Ph.D. (18.04.2018)
|
|
||
HERDEN, J. My pozor dáme a posloucháme. Posloucháme hudbu se žáky 1. st. ZŠ. Praha : Scientia 1994,s. 119, ISBN 80-85827-56-5. ZEZULA,J.-JANOVSKÁ,O.:Hudební výchova v mateřské škole. Praha: SPN 1985, 2.vydání, s.280 KULHÁNKOVÁ, E. Hudebně pohybová výchova. Praha: Portál 2000, 135 s., ISBN 80-7178-437-0. VISKUPOVÁ, B. Hudba a pohyb. Praha: Supraphon, 1987, 164 s., ISBN 09/22 02-016-87. HURNÍK, I., EBEN, P. Česká Orffova škola, 1. díl. : Supraphon 1969, s.99 , č.16/2 02-263-69. VISKUPOVÁ,B. Hudebně pohybové hry. Praha: Ústřední škola - Česká obec sokolská 2002, 1. vydání, s.49. KULHÁNKOVÁ, E. Hudebně pohybová výchova. Praha: Portál 2000, s.135 , ISBN 80-7178-437-0. JURKOVIČ, P. Instrumentální soubor na základní škole. Praha: SPN 1989, s.181, ISBN 02/53 14-623-89. SEDLÁK, F. Didaktika hudební výchovy na l. st. ZŠ. Praha : SPN 1985,s. 311. Šimanovský Z., Tichá, A., Lidové písničky a hry s nimi. Praha: Portál 1999, 80-7178-323-4. KODEJŠKA,M. Výběr lidových a umělých písní pro děti v MŠ a ZŠ. Praha (kompendium) 2002. KODEJŠKA,M.. Výběr přednesových skladeb pro studium Učitelství pro MŠ. Praha: (kompendium) 2002. KODEJŠKA,M. Hudební momentky pro studium Učitelství pro MŠ. Praha (kompendium), 2002. MALÝM ZPĚVÁČKUM. Zpěvník pro MŠ. Praha: SPN 1986, s.255. VEREB,J.- VISKUPOVÁ,B.-KODEJŠKA,M. Hudební písničky pro naše dětičky.Praha: Rolino,s.r.o 2006, ISBN 80-901678-4-5.
Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2011)
|
|
||
V plánovaném rozsahu 13 týdnů výuky u prezenčního studia s dotací dvě hodiny za týden budou v seminářích uplatňovány dialogické metody práce a rovněž samostatná domácí práce. Studentky budou vlastnit podrobný plán na jednotlivé hodiny. V nich budou obsaženy i náměty a termíny na jejich výstupy. Hodnocení kvality jejich práce v semináři pak bude předmětem rozhovoru s učitelem (pozitiva a negativa, podněty v dané oblasti. Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2011)
|