|
|
|
||
Studenti jsou v předmětu vedeni k metodické práci v kompletním spektru hudebních činností (poslechových, hudebně pohybových, pěveckých a instrumentálních), a to v jejich autonomní podobě, kombinacích i v didaktické posloupnosti. Studenti získávají dovednost organizovat a zřetelně vést hudební činnosti přiměřené dětem předškolního věku a realizovatelné v MŠ. Pozornost se při výuce předmětu věnuje: • výběru a způsobu organizace hudebních činností s ohledem na psychomotorické schopnosti předškolních dětí a jejich rozvoj • motivaci a průběhu poslechových hudebních činností s prvky dramatické výchovy • pohybovým prvkům: pochod, chůze, poskok, cval a pohybová improvizace s hudebním doprovodem • kritériím výběru písní a říkadel v MŠ a různým způsobům jejich osvojení • nácviku ostinátních doprovodů hrou na tělo, jednoduché nástroje a Orffův instrumentář • osvojování pohybových prvků a choreografií • hudebním činnostem v logopedické prevenci - s akcentem na děti s narušenou komunikační schopností a s odlišným mateřským jazykem
Poslední úprava: Kmentová Milena, Mgr., Ph.D. (18.04.2018)
|
|
||
Cílem předmětu je rozvoj hudebnosti studentů prostřednictvím instrumentálních a hudebně pohybových činností a zvládnutí metodiky řízení instrumentálních a hudebně pohybových aktivit především dětí předškolního věku. Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2011)
|
|
||
Plnění části úkolů viz Protokol pro klasifikovaný zápočet - soubory (Předmět je kompletně uzavřen až v navzujícím předmětu Hudební činnosti v MŠ II) Prezentace vlastní pomůcky pro rytmický diktát (3-4 slova + obrázky) Poslední úprava: Kmentová Milena, Mgr., Ph.D. (18.04.2018)
|
|
||
KURKOVÁ,L. Dětská tvořivost v hudbě a pohybu. Praha 1981. ZEZULA,J. - JANOVSKÁ,O. Hudební výchova v MŠ. str. 176 - 202. SEDLÁK,F. Didaktika Hv na 1. st. ZŠ. str. 200 - 204. MIŠURCOVÁ,V. Hry se zpěvem JENČKOVÁ, E. Hudba a pohyb ve škole. Hradec Králové: Tandem 2002, s.320, ISBN 80-903115-7-1. JENČKOVÁ, E. Hudba v současné škole-Hudební pohádka. Nová Paka: FTČ 1998, 2000,s. 56, ISBN 80-902808-1-1. JENČKOVÁ, E. Hudba v současné škole-Zobcová flétna. Nová Paka: FTČ 1999, s.56, ISBN 80-902662-0-7. KULHÁNKOVÁ, E. Písničky a říkadla s tancem. Praha: Portál, 1999,s. 143, ISBN 80-7178-306-4. KULHÁNKOVÁ, E. Hudebně pohybová výchova. Praha: Portál 2000,s. 135, ISBN 80-7178-437-0. VISKUPOVÁ, B. Hudba a pohyb. Praha: Supraphon 1987, s.164, ISBN 09/22 02-016-87. HURNÍK, I., EBEN, P. Česká Orffova škola, 1. díl. : Supraphon 1969,s. 99, ISBN 16/2 02-263-69. JURKOVIČ, P. Instrumentální soubor na základní škole. Praha: SPN 1989,s.181, ISBN 02/53 14-623-89. HUDEBNÍ VÝCHOVA. Časopis pro hudební výchovu a obecně estetickou výchovu školní a mimoškolní. UK v Praze - Pedagogická fakulta Praha. ISSN 1210-3683. MÚZY V ŠKOLE Časopis pro hudební výchovu. FHV UMB, Banská Bystrica, ISSN1335- 1605.
Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2011)
|
|
||
V plánovaném rozsahu 13 týdnů výuky u prezenčního studia s dotací dvě hodiny za týden budou v seminářích uplatňovány dialogické metody práce. Studentky budou vlastnit podrobný plán na jednotlivé hodiny a v těchto plánech. Od učitele obdrží na počátku semestru metodické náměty pro svá vystoupení před skupinou. Hodnocení kvality jejich práce v semináři pak bude předmětem rozhovoru s učitelem (pozitiva a negativa, podněty v dané oblasti). Na studenty s prohloubenou specializací bude kladeny větší požadavky při metodickém a uměleckém provedení instrumentálních a pohybových dovedností. Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (19.09.2011)
|