Školní a profesionální orientace - O02214011
|
|
|
||
Rozšířit odbornou způsobilost budoucího učitele v aplikaci teoretických základů pedagogické a pedagogicko-psychologické diagnostiky v praxi. Zejména v otázkách možné kvalifikované spolupráce s výchovným poradcem na škole a s dalšími odborníky z podpůrného systému ve školství.
Obsah kurzu
Základní předhled o funkci podpůrného systému ve školství, týkající se zejména poradenských služeb pro děti a mládež v ČR. Pojetí, metody a prostředky poradenských služeb ve školství. Ilustrace vybraných exploračních, diagnostických a intervenčních metod a technik užívaných na základních a středních školách. Problém diferenciace, výběru a hodnocení žáků škol poskytujících povinnou školní docházku. Návštěva poradenských a diagnostických pracovišť v terénu.
Poslední úprava: Nováková Daniela, PhDr., Ph.D. (06.06.2006)
|
|
||
Drapela,J.V.-Hrabal,V.: Vybrané poradenské směry. UK, Praha 1995. Klímová,M. a kol.: Teorie a praxe výchovného poradenství. SPN, Praha 1987. Hrabal,V. st. a ml.: Diagnostika. Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka. SPN, Praha 1988. Hrabal,V.-Lustigová,Z.-Valentová,L.: Testy a testování ve škole. PedFUK, Praha 1994. Matějček,Z.: Teorie a praxe dětského psychologického poradenství. SPN, Praha 1991. Opekarová,O.: Pedagogická diagnostika ve škole a školní poradenství. Raabe, Vedení školy. Praha 1998. Kolektiv: Typy žáků. PedFUK, Praha 1994. Výchovné poradenství. Odborné periodikum.IPPP Praha Poslední úprava: Nováková Daniela, PhDr., Ph.D. (06.06.2006)
|