|
|
|
||
Teorie a praxe hudebního vyučování. Úvod do hudebně didaktické problematiky, analýza videonahrávek modelových situací v hudebním vyučování.
Vzhledem k protiepidemickým opatřením je potřeba vyhledávat alternativní varianty výuky a plnění pedagogické praxe.
Poslední úprava: Valášek Marek, doc. Mgr. MgA., Ph.D. (13.12.2020)
|
|
||
Cílem předmětu je získávání vědomostí a rozvoj hudebních a didaktických dovedností potřebných k řízení hudebních činností žáků ve školní praxi a k rozvoji jejich hudebnosti. Poslední úprava: VANOVAH/PEDF.CUNI.CZ (24.01.2013)
|
|
||
Předmět je zakončen zápočtem a dílčí zkouškou. 2 kredity/60 hod.: 24 hod. přímé výuky (12 hod. přednášek, 12 hod. seminářů), 22 hod. samostudium a plnění drobných seminárních úkolů, 2 hodiny asistentská praxe, 6 hodin příprava na praxi. 6 hodin rozvoj vlastních hudebních dovedností. Předmět bude vyučován prezenčně s oporou o kurz v Moodle - https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=11577. Poslední úprava: Váňová Hana, doc. PaedDr., CSc. (28.01.2022)
|
|
||
VÁŇOVÁ, H. Didaktika hudební výchovy ve studiu učitelství pro 1. stupeň ZŠ. 1. díl. Práce s písní. Praha: PedF UK, 2020 82 stran. ISBN 978-80-7603-156-2. SEDLÁK, F. Didaktika hudební výchovy na l. st. ZŠ. Praha : SPN 1985. 311 stran. HANŽLÍK, B. Staročeský kalendář. Tradice českého roku v lidové písni, pořekadlech a říkadlech pro zpěv, klavír a instrumentální soubor. Praha : UK, Pedagogická fakulta, 2014. 186 stran. ISBN 978-80-7290-792-2. HANŽLÍK, B. Staročeský kalendář. Tradice českého roku v lidové písni, pořekadlech a říkadlech pro zpěv, klavír a instrumentální soubor. Notová příloha. Praha : UK, Pedagogická fakulta, 2014. 385 stran. ISBN 978-80-7290-793-9. Poslední úprava: Váňová Hana, doc. PaedDr., CSc. (03.02.2021)
|
|
||
Drobné seminární úkoly, vyplývající z didaktických postupů. Průběžné studijní úkoly. Písemné zpracování modelových situací - příprava na nácvik písně intonací, hlasová, intonační cvičení, kreativní osvojování malých písňových forem, možností vícehlasu apod. Otázky ke zkoušce (viz webové stránky katedry Hv). Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2010)
|
|
||
Rozvoj intonačních dovedností, intonační práce s písní, přípravná intonační cvičení. Sluchová analýza, její využití v hodinách, sluchové diktáty. Počátky tvořivé intonace, principy integrace vokálně intonačních a tvořivých činností, metodika. Principy rozvoje dětské hudební tvořivosti. Tvořivé osvojování hudebně výrazových a formotvorných prvků. Prvky vícehlasu, jeho nácvik a tvořivé uplatnění ve vokálních, instrumentálních a hudebně pohybových aktivitách. Metodický postup při poslechu, vizualizace jako aktivizační princip. Spojení tvořivých a poslechových činností. Stavba vyučovací hodiny v hudební výchově, její typy, organizační formy vyučování apod. Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2010)
|
|
||
O01308160 Didaktika hudební výchovy na 1. st. ZŠ I. Poslední úprava: SALAKOVA/PEDF.CUNI.CZ (25.01.2010)
|