Lingvodidaktika NJ III - O01307424
|
|
|
||
Cílem předmětu Lingvodidaktika NJ III je dokončit přípravu studentů na výuku němčiny na 1. stupni základní školy a vybavit je znalostmi a dovednostmi z oblasti oborové didaktiky, které budou potřebovat pro výkon své profese. Zároveň třeba připravit studenty k vykování státní závěrečné zkoušky a na zpracování projektu na téma, které si zvolí.
Po absolvování předmětu budou studenti schopni
- používat diferencovaně učební strategie, různé sociální a organizační formy výuky
- využívat evaluačních a sebeevaluačních nástrojů včetně Evropského jazykového portfolia
- pracovat s odbornou literaturou z oblasti lingvodidaktiky a využít ji pro zpracování závěrečného projektu
Obsah předmětu (výuka bude probíhat v německém jazyce):
- charakteristika výuky němčiny z hlediska učebních činností žáků a učitele
- evaluační nástroje včetně hodnocení žáků v rámci alternativních programů
- nové trendy ve výuce cizích jazyků (postkomunikativní epocha)
- teorie projektového vyučování jako přípravy na zpracování závěrečného projektu
- vymezení tématu a vytvoření osnovy projektu, stanovení cíle a metodologie ověřování
- seznámení s publikací „Jak psát závěrečnou/diplomovou práci (jak citovat, parafrázovat, funkce poznámkového aparátu, literatura primární a sekundární…)
- vedení závěrečného projektu, konzultace k projektu, sledování průběhu práce na jednotlivých kapitolách
Poslední úprava: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (15.09.2019)
|
|
||
Janíková, V. Autonomní učení a lexikální strategie při osvojování cizích jazyků: teoretická východiska, doporučení pro praxi, styly a strategie učení. Brno: Masarykova univerzita, 2007. Nečasová P., Švermová, D. Lingvodidaktik Deutsch als Fremdsprache – Ausgewählte Themen (Sprachliche Mittel). E-Book. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2019. Evropské jazykové portfolio RE. Další literatura individuálně podle tématu závěrečného projektu. Poslední úprava: Nečasová Pavla, PhDr., Ph.D. (15.09.2019)
|