|
|
||
Motivace k pozorování a poznávání druhů. Základy systematiky. Práce s atlasem,klíčem, mikroskopem, lupou atd. založit herbář, jak fotografovat, jak kreslit, zakládáme sbírku přírodnin atd. Základy herbářování, zakládání akvárií, multiplikáty, sbírkové pomůcky pro výukové aktivity atd. Modelové didaktické exkurze do venkovních expozic botanické zahrady, didaktická exkurze do skleníků, didaktická exkurze do vybraného pražského parku.
Poslední úprava: SKYBOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.02.2011)
|
|
||
Cílem předmětu jsou základní didaktické a odborné techniky práce s přírodninami, zaměřená současně na poznávání vybraných druhů rostlin a živočichů a modelové přírodovědné diakticky zaměřené exkurze. Poslední úprava: SKYBOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.02.2011)
|
|
||
Klíče a atlasy k určování rostlin a živočichů.
Pro studenty, kteří nepoužívají žádné, doporučujeme např. Buchar, J., Ducháč, V., Hůrka, K., Lellák, J., 1995: Klíč k určování bezobratlých. Praha. Dostál, J. Květena ČSR a ilustrovaný klíč k určení všech cévnatých rostlin. Praha: Přírodovědecké nakladatelství, 1950. Hudec, K. a spol. 1983: Fauna ČSSR, Ptáci 3. Praha. Hanel, L. Klíč k určování ryb a mihulí. Brno : EkoCentrum Brno, 1997. 85s. ISBN: 80-902203-3-9. Hudec, K., 1994: in Hudec a kol., 1994: Fauna ČR a SR, Ptáci I., 2. vydání, Praha. Hudec, K. a kol., 1994: Fauna ČR a SR, Ptáci I., 2. vydání, Praha. Vlašín, M. Klíč k určování obojživelníků a plazů. Brno : Rezekvítek, 2007. 40 s.
Vhodné jsou také klíče z TEREZY (viz http://www.terezanet.cz/www/obchudek), na kterých je možné najít základní a nejběžnější druhy a které je později možné využít pro práci s žáky prvního stupně. Jelínek, A., Burešová, K. Naši pavouci. Chaloupky-středisko pro vzdělávání, 2005. Tilling, S., Bebbington, A., Bebbington, J. Klíč k určování půdních bezobratlých živočichů. Brno : Rezekvítek, 2001. ISBN: 978-80-9002954-3-8.
Poslední úprava: SKYBOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.02.2011)
|
|
||
Skupinová i individuální práce s rostliným a živočišným materiálem. Interaktivní výuka ve venkovním prostředí - formou exkurzí. Poslední úprava: SKYBOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.02.2011)
|
|
||
Požadavkem k udělení zápočtu je aktivní účast ve výuce a tvorba didaktického herbáře jarního bylinného aspektu.
Poslední úprava: SKYBOVA/PEDF.CUNI.CZ (09.02.2011)
|