|
|
|
||
Výběrový seminář seznamující s některými teoretickými přístupy a výsledky výzkumů v oblasti fyzikálního a přírodovědného vzdělávání a souvisejícícmi snahami a trendy ve vzdělávací praxi (zejména v anglosaských zemích).
Určeno pro posluchače vyšších ročníků studia učitelství fyziky a doktorského studia v oboru Obecné otázky fyziky.
Poslední úprava: T_KDF (20.05.2004)
|
|
||
Zápočet. (Za aktivní práci v semináři.) Poslední úprava: Dvořák Leoš, doc. RNDr., CSc. (10.06.2019)
|
|
||
Bennett J.: Teaching and Learning Science. A Guide to Recent Research and its Applications. Continuum, London, N.Y., 2003. Fraser B.J., Tobin K.G.: International Handbook of Science Education. Kluwer academic publishers, Dordrecht, 1998 a 2003. Bertrand Y.: Soudobé teorie vzdělávání. Český překlad Portál, Praha, 1998. Poslední úprava: Dvořák Leoš, doc. RNDr., CSc. (03.05.2004)
|
|
||
Přístupy k učení a výuce: behaviorismus, transfer znalostí, učení objevováním, konstruktivistický přístup. Konstruktivismus - móda či užitečné paradigma? Role prekonceptů v učení, typické prekoncepty v oblasti fyziky. Konstruktivismus radikální a sociální, vývoj konstruktivistického přístupu. Rozvoj poznávacích schopností žáků, snahy o urychlení kognitivního rozvoje. Výuka vycházející z kontextu. Jazyk a typy komunikace v přírodovědném vzdělávání, role vzájemné diskuse studentů. Praktické experimenty, laboratorní práce a projekty - vývoj názorů na jejich místo a efektivitu. Technologie (zejména ICT) ve výuce fyziky. Postoje žáků a studentů k fyzice (jako k oboru a ke školnímu předmětu), otázky motivace. Proč učit fyziku. (Různé odpovědi, jejich kritika a co z toho plyne.) Role učitelů v rozvoji fyzikálního vzdělávání. Poslední úprava: Dvořák Leoš, doc. RNDr., CSc. (03.05.2004)
|