Výuka předmětu je realizována jako tříhodinový blok přednášky a cvičení. Každé téma je v rámci přednášky obecně charakterizováno a pak konkretizováno s využitím tabulek, grafů, schémat a ukázek prakticky používaných materiálů - vzdělávacích standardů a programů, učebních osnov a učebních plánů chemie, našich i zahraničních učebnic, různých materiálů a pomůcek pro výuku obecné chemie. V rámci cvičení pak mají studenti možnost s danými materiály a pomůckami pracovat a řešit zadané úkoly, které odrážely potřeby skutečné pedagogické praxe. Své závěry, názory a připravené výstupy prezentují a obhajují v diskusi před ostatními kolegy.
Poslední úprava: Řehořová Kamila (07.02.2014)
3rd year, summer chemistry, lec. 30 hours, sem. 30 hours
ECTS credits
The subject education is realized as a three-hour block of lecture and exercise. Every theme is generally characterised during the lecture, and then concretized using tables, graphs, schemes and samples of generally used materials - educational standards and programmes, curricula and chemistry teaching plans, both local and foreign textbooks, various materials and tools for teaching general chemistry. During the exercise, the students have the possibility to work with given materials and tools and to solve set tasks reflecting the needs of real pedagogical practice. They present and defend their conclusions, ideas and prepared scenes in discussion with their other colleagues.
Poslední úprava: Řehořová Kamila (07.02.2014)
Literatura
Čtrnáctová, H.: Učební úlohy v chemii. Karolinum, Praha 1998.
Čipera, J.: Rozpravy o didaktice chemie I. Karolinum, Praha 2000.
Čipera, J.: Rozpravy o didaktice chemie II. Karolinum, Praha 2001.
Katolog požadavků ke společné části maturitní zkoušky z chemie. MŠMT ČR, Praha 2000.
Sbírka úloh ke společné části maturitní zkoušky z chemie. Tauris, Praha 2001.
Standardy vzdělávání pro gymnázia a střední odborné školy. MŠMT ČR, Praha 1996 - 2000.
Učebnice, pracovní sešity a sbírky úloh z chemie pro gymnázia a střední odborné školy.
Poslední úprava: Řehořová Kamila (07.02.2014)
Sylabus -
Historie a současnost výuky chemie v ČR a v zahraničí
Základní pedagogické dokumenty pro výuku chemie
Výuka obecné chemie na středních školách
Učivo obecné chemie v učebnicích chemie
Výběr a uspořádání učiva obecné chemie
Rozdílné úrovně osvojení učiva obecné chemie na střední škole
Metody a formy výuky obecné chemie
Prostředky pro výuku obecné chemie
Použití didaktické techniky ve výuce obecné chemie
Učební úlohy - tvorba a použití ve výuce obecné chemie
Metody hodnocení a klasifikace ve výuce obecné chemie
Teorie a praxe výuky obecné chemie - hodnocení pedagogické praxe
Poslední úprava: Řehořová Kamila (07.02.2014)
3rd year, summer chemistry, lec. 30 hours, sem. 30 hours
ECTS credits
Acquirement of the didactics knowledges, how to manage and supervise the process of the general chemistry education during the high school attendance. Is based on the on the aims of the general chemistry education, written in the educational directions and other paedagogical skills, i.e. in the standarts, evaluation criteria of the education, textbooks, school educational experiments, tutorial computer programs. Part of the educational plan is the acquirement of the simplified metodology of the chemistry didactics - the selection and the structuralization of the subject, relationship of the theoretical and empirical cognitive processes, the choice of the problem complexity, the basic of the autoregulation of the subject acquirement and so on.
References:
Raymond Chang : Chemistry,Mc Graw - Hill, New York.fourth Edition, 1991
Čipera Jan : Didaktika obecné chemie, UK, Praha 1990