|
|
|
||
Předmět volně navazuje na Rozvoj ICT kompetencí studentů učitelství I. Kurz rozvíjí základní dovednosti práce s
interaktivní tabulí Smart Board, softwarem Smart Notebook, digitálními nástroji pro tvorbu myšlenkových map
nebo jinými digitálními médii (film, fotografie), a to v kontextu výuky zaměřené na osvojování přístupů a metod
kritického myšlení. Studenti znají základní funkce interaktivní tabule a softwarů na tvorbu myšlenkových map a
aktivně je využívají při tvorbě didaktických materiálů pro výuku. Vhodně je spojují s metodami kritického myšlení
při koncepci vyučovací hodiny či celku učiva.
Poslední úprava: Vogel Jiří, doc. ThDr., Th.D. (18.10.2022)
|
|
||
Rozvíjení dovedností práce s interaktivní tabulí Smart Board, softwarem Smart Notebook a digitálními myšlenkovými mapami. Seznámení s metodami a přístupy kritického myšlení a osvojení. Prezentace didaktického zpracování vybraného tématu s využitím ICT a postupů kritického myšlení, připravené studenty a studentkami. Poslední úprava: Vogel Jiří, doc. ThDr., Th.D. (18.10.2022)
|
|
||
Aktivní účast ve výuce. Znalost základní studijní literatury a odpřednášené látky. Docházka - aktivní účast v semináři (60%). Prezentace didaktického zpracování vybraného tématu (40%). Poslední úprava: Vogel Jiří, doc. ThDr., Th.D. (18.10.2022)
|
|
||
Literatura: [1] Mallows, D. 2017. What is literacy? EPALE. Blog [online], 1. 9. 2017. https://ec.europa.eu/epale/en/blog/what-literacy#epale-comments-btn [2] The Plurality of Literacy and Its Implications for Policies and Programms. Paříž: UNESCO, 2004. [3] Recommendation of the European parliament and of the Council of 18 December 2006 on key competences for lifelong learning (2006/962/EC) [online], 30. 12. 2006. https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=celex:32006H0962. [4] Doporučení Rady ze dne 22. května 2018 o klíčových kompetencích pro celoživotní učení (Text s významem pro EHP) (2018/C 189/01) [online], 4. 6. 2018. https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32018H0604(01). [5] Digital competence: the vital 21st-century skill for teachers and students [online], 17. 1. 2020. https://www.schooleducationgateway.eu/en/pub/resources/tutorials/digital-competence-the-vital-.htm. [6] Carretero, Stephanie – Vuorikari, Riina – Punie, Yves: DigComp 2.1. The Digital Competence Framework for Citizens. With eight proficiency levels and examples of use, European Union 2017. [7] Jeřábek, Tomaš - Rambousek, Vladimir – Vaňková, Petra: Digitální gramotnost v kontextu současného vzdělávání, in Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání 2 (2018) [online], https://pages.pedf.cuni.cz/gramotnost/files/2019/01/01_Jerabek.pdf [8] Redecker, Christine – Punie, Yves (ed.): European Framework for the Digital Competence of: Educators. DigCompEdu. European Union, 2017. [9] Redecker, Christine – Punie, Yves (ed.): Evropský rámec digitálních kompetencí pedagogů. DigCompEdu, překl. Lenka Crouchley, Daniela Růžičková, Bořivoj Brdička, Ondřej Neumajer. 2018. [10] Rámec digitálních kompetencí učitele [online]. https://www.msmt.cz/vzdelavani/ramec-digitalnich-kompetenci-ucitele?lang=1 digitálních kompetencí učitele, MŠMT ČR (msmt.cz) [11] Učíme nanečisto [online]. YouTube videokanál webové platformy Učíme online. Dostupné z: https://www.youtube.com/channel/UCuiB7M-pBvI7drmtwKrYCrQ [12] Edutopia [online]. George Lucas Educational Foundation. ©2022. Dostupné z: https://www.edutopia.org [13] Guru ve škole [online]. ©2022. Dostupné z: https://www.guruveskole.cz [14] Hybridní výuka [online]. Centrum informačních technologií FF UM. ©2022 Masarykova univerzita. Dostupné z: https://www.phil.muni.cz/online-vyuka/vyuka/hybridni-vyuka#gallery-606516 [15] What is Blended Learning? [online]. ©2003-2022 Study.com. Dostupné z: https://study.com/teach/blended-learning.html [16] Zounek, Jiří a Petr Sudický. E-learning: učení (se) s online technologiemi. 1. vydání. Praha: Wolters Kluwer 2012. [17] Černý, Michal. DigCompEdu 6.1: Informační a mediální gramotnost [online]. Národní pedagogický institut ve vzdělávání – Metodický portál RVP.CZ. [15.8.2022]. Dostupné z: https://clanky.rvp.cz/clanek/c/G/23215/digcompedu-6.1-informacni-a-medialni-gramotnost.html. [18] Národní pedagogický institut ve vzdělávání. Spomocník: Digitální technologie ve vzdělávání [online]. Národní pedagogický institut ve vzdělávání – Metodický portál RVP.CZ. Dostupné z: https://spomocnik.rvp.cz. [19] Dostál, Jiří. Průmysl 4.0 a Společnost 5.0 – výzvy pro změnu (nejen) technického vzdělávání [online]. (cit. 25. 05. 2022). Dostupné z: https://www.researchgate.net/publication/321781467_Prumysl_40_a_Spolecnost_50_-_vyzvy_pro_zmenu_nejen_technickeho_vzdelavani. Aplikace: Classroomscreen [online]. ©2022 Classroomscreen B.V. Dostupné z: https://classroomscreen.com Mentimeter [online]. ©2022 Mentimeter AB. Dostupné z: https://www.mentimeter.com Classkisck [online]. ©2022 Classwork Co. Dostupné z: https://classkick.com Wordwall [online]. ©2022 Visual Education Ltd. Dostupné z: https://wordwall.net/cs LearningApps.org [online]. ©2022 LearningApps. Dostupné z: https://learningapps.org Flippity [online]. ©2021 Flippity.net. Dostupné z: https://www.flippity.net Edform [online]. ©2022 Edform. Dostupné z: https://edform.com Padlet [online]. ©2021 Wallwisher, Inc. DBA Padlet. Dostupné z: https://cs.padlet.com Wakelet [online]. ©2021 Wakelet Limited. Dostupné z: https://wakelet.com Storyboard That [online]. ©2022 Clever Prototypes, LLC. Dostupné z: https://www.storyboardthat.com Canva [online]. ©2022 Canva. Dostupné z: https://www.canva.com/cs_cz Draft [online]. ©2019-2022 Draft SAS. Dostupné z: https://draft.io TED-Ed [online]. ©2022 TED Conferences, LLC. Dostupné z: https://ed.ted.com Kialo Edu [online]. ©2022 Kialo. Dostupné z: https://www.kialo-edu.com Infogram [online]. ©2022 Infogram. Dostupné z: https://infogram.com Poslední úprava: Vogel Jiří, doc. ThDr., Th.D. (18.10.2022)
|