|
|
|
||
Cílem kursu je poskytnout studentům příležitost pro realizaci vlastního výzkumného projektu od formulace výzkumné otázky až po vyhodnocení a prezentaci výsledků (případně publikaci). Studenti budou pracovat v týmech po 3-5 členech a řešit v průběhu kursu vlastní dílčí projekt se supervizí a konzultacemi s vyučujícím. Obecnou tematickou oblastí projektů bude kvalita pracovního života a studenti budou pro sekundární analýzu využívat data získaná pomocí indikátoru SQWLi. Konkrétní tematické zaměření i výzkumné otázky se budou stanovovat v úvodních týdnech kursu. Smyslem dané koncepce je připravit studenty na situaci, kdy musejí poměrně samostatně vyřešit zadaný výzkumný úkol, tj. na budoucí práci ve výzkumných organizacích a týmech.
Poslední úprava: Vinopal Jiří, PhDr., Ph.D. (01.09.2022)
|
|
||
Průběžné odevzdání dílčích výstupů: projekt výzkumu, datový soubor připravený k analýze a soupis používaných proměnných, závěrečná (analytická) zpráva, prezentace s představením hlavních výsledků/tisková zpráva. Zápočet musí studenti splnit v semestru zápisu kurzu. Poslední úprava: Vinopal Jiří, PhDr., Ph.D. (01.09.2022)
|
|
||
Vinopal, J., (2020). Metodika dlouhodobého monitorování subjektivní kvality pracovního života v České republice 2020. Certifikovaná metodika. Projekt „Optimalizace metody sběru dat pro zvýšení kvality a efektivity Indikátoru subjektivní kvality pracovního života (SQWLi),“ TAČR, 2018-2020, TL01000197. Vinopal, J. (2011). Indikátor subjektivní kvality pracovního života. Sociologický časopis/Czech Sociological Review, 47(5), 937-965. Vinopal, J. (2012). The Discussion of Subjective Quality of Working Life Indicators. Sociológia, 44(3), 385-401.
www.pracovnipohoda.cz
Groves R. M. Fowler F. J. Couper M. Lepkowski J. M. Singer E. & Tourangeau R. (2009). Survey methodology (Second). Wiley. Mareš, P., Rabušic, L. & Soukup, P. (2015). Analýza sociálněvědních dat (nejen) v SPSS. Masarykova univerzita. Disman, M. (1993). Jak se vyrábí sociologická znalost. Karolinum. Petrusek, M. (1993). Teorie a metoda v soudobé sociologii. Karolinum. Poslední úprava: Vinopal Jiří, PhDr., Ph.D. (12.05.2023)
|
|
||
Studenti budou pracovat v týmech po 3-5 členech a řešit v průběhu kursu vlastní výzkumný projekt. Využívat budou dostupné datové soubory (budou poskytnuty), půjde tedy o techniku sekundární analýzy. Jednotlivé kroky budou týmy řešit samostatně, vyučující bude jednotlivé kroky zadávat, kontrolovat a průběžně konzultovat. Poslední úprava: Vinopal Jiří, PhDr., Ph.D. (01.09.2022)
|
|
||
Úvod do tématu a výzkumné situace (dále budou studenti postupně řešit jednotlivé výzkumné fáze, přičemž ve vyučovacích hodinách budou zadávány úkoly, kontrolován postup a konzultováno vše, co bude třeba) Rešerše a datové zdroje Příprava projektu výzkumu Příprava dat Analýza Sepsání analytické zprávy Příprava prezentace Poslední úprava: Vinopal Jiří, PhDr., Ph.D. (01.09.2022)
|
|
||
Moodle: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=13812 Poslední úprava: Vinopal Jiří, PhDr., Ph.D. (26.09.2022)
|
|
||
Kurs je určen studentům navazujícího magisterského studia a studentům bakalářského studia ve třetím a vyšším ročníku. Předpokládá se schopnost uplatnit znalosti a dovednosti získané v předchozích kursech sociologického výzkumu, statistiky a zpracování dat (v SPSS nebo jiném programu). Poslední úprava: Vinopal Jiří, PhDr., Ph.D. (01.09.2022)
|