PředmětyPředměty(verze: 970)
Předmět, akademický rok 2024/2025
   Přihlásit přes CAS
Diagnostika dospělých - APS500034
Anglický název: Psychodiagnostics of Adults
Zajišťuje: Katedra psychologie (21-KPS)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2021
Semestr: zimní
Body: 0
E-Kredity: 6
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
letní s.:kombinovaná
Rozsah, examinace: zimní s.:1/1, --- [HT]
letní s.:1/1, Z+Zk [HT]
Počet míst: zimní:neomezen / neurčen (neurčen)
letní:neomezen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: prof. Mgr. Ondřej Bezdíček, Ph.D.
Vyučující: prof. Mgr. Ondřej Bezdíček, Ph.D.
Záměnnost : APS500020
Je záměnnost pro: APS500020
Anotace
ZS

Výuka předmětu probíhá prezenční formou a individuální prací s doporučenými materiály, případně v podobě individuálních konzultací.
Cílem předmětu v ZS je seznámit studenty se základními psychodiagnostickými postupy, primárně je ZS zaměřen na výklad screeningových, posléze detailní rozbor projektivních technik. Vede studenty k procvičení práce s některými z nich v podobě konkrétních metod. Předmět navazuje zejména na znalosti studentů z oblasti metodologie, základů psychodiagnostiky a psychometrie, obecné psychologie, vývojové psychologie a psychopatologie. V rámci výuky budou demonstrovány či prakticky administrovány vybrané psychodiagnostické metody pomocí nácviku či videí s administrací. Studenti budou seznámeni s možnostmi jejich využití v praxi i ve výzkumu. U vybraných metod bude věnován prostor jejich teoretickým východiskům, způsobům administrace, vyhodnocení a interpretace, včetně etických souvislostí.

The primary aim of the first semester is to introduce assessment methods, especially screening methods, and provide a detailed analysis of projective techniques. The students are led to training in the administration of these methods. The scope of the assessment is to link their knowledge with methodology, psychometrics, and general psychology including development psychology and psychopathology. During the course, the selected techniques will be administered and their administration and evaluation will be presented through video. The students will be familiarized with these methods in clinical or school practice. A significant portion of time is dedicated to their theoretical foundation, evaluation, interpretation and ethical bounds.

LS

V LS se opakuje struktura kursu ze ZS. Primárním předmětem výuky jsou výkonové testy a ratingové škály: vyšetření inteligence, paměti, pozornosti, exekutivních funkcí, řeči, zrakově-prostorových funkcí, aktivit denního života a neuropsychiatrických projevů.

The course builds on the first semester. The primary aim in the second semester are performance-based assessment techniques and rating methods: assessment of intelligence, memory, attention, executive functions, language, visuospatial abilities, activities of daily living and neuropsychiatric symptoms.
Poslední úprava: Bezdíček Ondřej, prof. Mgr., Ph.D. (20.09.2024)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK