|
|
|
||
Druhy poznání. Věda a její metodologické problémy. Specifika metodologie pedagogiky. Subjektivita badatele a její vliv na
objektivitu výzkumu. Validita a reliabilita. Koncepce vlastního výzkumu: výzkumný problém, analýza výzkumného pole, hypotézy, základní soubor a vzorek, strategie výzkumu. Výzkumy ex-post facto a experiment. Specifika em-pirického měření. Metody a techniky výzkumu-jejich analýza a výcvik v použití. Tvorba databáze. Zpracování výzkumného materiálu - kvantitativní i kvalitativní. Týmový mezi-oborový výzkum a jeho specifika. Základní trendy výzkumu ve světě. Poslední úprava: Dvořáková Markéta, PhDr., Ph.D. (20.05.2008)
|
|
||
BERKA, K. Měření. Praha : Academia, 1977. BERTALANFFY, L., von. Obecná teorie systémů - kritický přehled. In: Teorie systémů a její aplikace. Praha : 1966. BLAHUŠ, P. K systémovému pojetí statistických metod v metodologii empirického výzkumu chování. Praha : Karolinum, 1996. BYČKOVSKÝ, P. Základy měření výsledků výchovy. Praha : ČVUT, 1983. CARNAP, R. Problémy jazyka vědy. Praha : 1968. ČERNÝ, V.; KOLLÁRIK, T. Kompendium psychodiagnostických metód. Bratislava, 1986. DISMAN, M . Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha : Karolinum, 1993. GAVORA, P. Výzkumné metody v pedagogice. Brno : Paido, 1996. GRULICH,V.; LUKŠ, J. Pedagogika a její metodologické problémy. Praha : SPN, 1975. HENDL, J. Úvod do kvalitativního výzkumu. Praha : Karolinum, 1997. HRABAL, V. Jaký jsem učitel ? Praha : SPN, 1988. HRABAL, V.; LUSTIGOVÁ, Z.; VALENTOVÁ, L. Testy a testování ve škole. Praha : SVI PedF UK, 1994. CHRÁSKA, M. Základy výzkumu v pedagogice. Olomouc : PedF UP, 1993. KOMENDA, S.; MAZUCHOVÁ, J. Tvorba a testování testu. Olomouc : nakl. UP, 1995. KRÁL, M. Změna paradigmatu vědy. Praha : Filosofia, 1994. KUČERA, M. Školní etnografie. Přehled problematiky. Praha : Studia paedagogica, 1992, č. 8. MAŇÁK, J. a kol. Kapitoly z metodologie pedagogiky. Brno : MU, 1994. MARŠÁLKOVÁ, L.; MIKŠÍK, O. a kol . Metodológia a metódy psychologického výskumu. Bratislava : SPN, 1990. PELIKÁN, J. Metodologie výzkumu osobnosti středoškolského profesora a jeho pedagogického působení. Praha : UK, 1991. PELIKÁN, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha : Karolinum, 1998. PETRUSEK, M. Sociometrie. Praha, 1969. PRŮCHA, J. Pedagogické teorie a výzkumy na Západě. Praha : UK, 1992. PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha : Portál, 1997. ŘÍČAN, P. Úvod do psychometrie. Bratislava : Psychodiagnostické a didaktické testy, 1978. SMÉKAL, V. Cíle a možnosti kvalitativní metodologie. Brno : 1993.
Poslední úprava: Dvořáková Markéta, PhDr., Ph.D. (20.05.2008)
|