|
|
|
||
Cílem předmětu je ukázat na příkladu současné Indie problematiku vlivu nových médií a moderních technologií obecně na tradiční společnost. V jednotlivých seminářích budou návštěvníci kursu seznámeni s nejdůležitějšími problémy indického subkontinentu na počátku 21. století s důrazem na jejich novomediální aspekty.
Vzhledem k čtyřtýdennímu pobytu vyučujícího v Dillí proběhne část výuky formou samostatné přípravy a domácích úkolů. Kurs je určen nejen studentům nových médií, ale i návštěvníkům z dalších kateder FF se zájmem o probírané téma. Poslední úprava: FIALAJAK (12.02.2014)
|
|
||
Poslední úprava: FIALAJAK (12.02.2014)
|
|
||
K zapůjčení u mě nebo v knihovnách, případně online. Bude dále upřesněna během kurzu.
SCHWITTAY, Anke, "New Media Practices in India: Bridging Past and Future, Markets and Development." International Journal of Communication 5 (2011), 349-379.
RAO, Justin M. and David H. Reiley, "The Economics of Spam." The Journal of Economic Perspectives, Vol. 26, No. 3 (Summer 2012), pp. 87-110.
BEISER, Vince. "Identified." Wired 19, no. 9 (2011), 142-n/a.
VIRDI, Jyotika, The cinematic ImagiNation [sic] : Indian popular films as social history. New Brunswick: Rutgers University Press, 2003.
DERNÉ, Steve, Globalization on the ground: media and the transformation of culture, class, and gender in India. New Delhi: Sage Publications, 2008.
Gopal, Sangita and Sujata Moorti (eds.), Global Bollywood : travels of Hindi song and dance. Minneapolis: University of Minnesota Press, 2008.
JENKINS, Henry; THORNBURN, David (eds): Democracy and new media. Cambridge, Mass.: The MIT Press, 2003.
LOEWENSTEIN, Anthony: The blogging revolution. Melbourne University Publishing, 2008.
MOROZOV, Evgeny. To save everything, click here: technology, solutionism, and the urge to fix problems that don't exist. London: Allen Lane, 2013, xv, 413 s. ISBN 978-1-846-14548-3.
MOROZOV, Evgeny. The net delusion: the dark side of internet freedom. 1st ed. New York: Public Affairs, c2011, xvii, 409 s. ISBN 978-1-58648-874-1.
ATHIQUE, Adrian, "The global dynamics of Indian media piracy: export markets, playback media and the informal economy." Media, Culture & Society, Vol. 30, No. 5 (2008), 699-717.
BHAT, Ramnath. "Television in India: The starting point for digital switchover." International Journal Of Digital Television 3, no. 1 (January 2012): 73-83.
SUBRAMANIAN, Ramesh a Lea SHAVER. Access to knowledge in India: new research on intellectual property, innovation & development. London: Bloomsbury Academic, 2011, xix, 172 p. Poslední úprava: FIALAJAK (12.02.2014)
|
|
||
1. Úvod do problematiky Seznámení s obsahem kurzu Stručný nástin problematiky indického subkontinentu Fakta a stereotypy Technická vybavenost obyvatelstva Penetrace moderních technologií a jejich vliv na společnost Sociodeterminismus versus technodeterminismus
2. Všechny ty indické internety Internetové služby, sociální sítě a jejich indické alternativy Nejvlivnější opinion leadeři a popkulturní celebrity Jsou na internetu slyšet všichni stejně?
3. Digitální velmoc, nebo kolonie? Indická ekonomika od néhrúovského socialismu k liberalizaci 90. let Ekonomické a příjmové nerovnosti Co se v Indii vyrábí? IT velmoc, země programátorů? Kdo sedí v call centrech, kdo luští CAPTCHA? Ekonomika spamu
4. Konec starých časů? Bourají nová média starou společnost? Moderní technologie jako prostředek rozvoje? Digitální propast a strukturální nerovnosti Nová média a sociální hnutí
5. Žena v kyberprostoru Postavení ženy v tradiční společnosti Může internet překlenout genderovou propast? Indické internetové seznamky
6. Bollywood a ti druzí Co přináší digitalizace? Šíření bollywoodské estetiky mimo Indii Ideologie v indickém filmu
7.-10. Samostatná práce Z důvodu pobytu vyučujícího v Dillí dostanou studenti k vypracování zvláštní domácí úkoly:
Résumé zadaných článků
Příprava referátů
11. Politika a (nová) média Mediální krajina a svoboda projevu Technizace společnosti a dopad na politiku Biometrické občanky, volební přístroje Budování státu a národa pomocí (nových) médií Stará a nová média v politických kampaních Přednes referátů
12. Digitální diaspora Nejvýznamnější indické exklávy a jejich vliv na mateřskou zemi Komunikační platformy indické diaspory Dolar či dharma? Národnostní a jazykové menšiny a jejich reflexe na Internetu Přednes referátů
13. Digitální batůžkáři Lonely Planet kdysi a dnes Nejfotografovanější místa Obraz Indie podle turistů Závěrečné hodnocení a diskuse nad kursem Poslední úprava: FIALAJAK (12.02.2014)
|