|
|
|
||
|
Vstupní jazyková kompetence studenta odpovídá stupni B1 (vyšší úroveň) Evropského referenčního rámce pro
jazyky. Předmět rozšiřuje znalosti posluchače v oblasti stylistiky, lexikologie a morfologie. Posluchač je po absolvování předmětu schopný porozumět obsahu náročnějších textů s důrazem na specifickou terminologii. Je rovněž schopen analyzovat i syntetizovat. Dokáže využívat jazyk pro společenské, profesní i akademické účely. Výstupní jazyková kompetence studenta odpovídá stupni B2 (střední úroveň) Evropského referenčního rámce pro jazyky. Poslední úprava: Vlainić Sandra, Mgr. (02.09.2011)
|
|
||
|
Zahraniční výměnní studenti mohou být v tomto předmětu klasifikováni dle stupnice ECTS. International Exchange students may gain an ECTS grade in this course. Poslední úprava: Vlainić Sandra, Mgr. (16.12.2012)
|
|
||
|
Základní studijní literatura:
BOISSIN, H.: Grammaire de l’albanais moderne. Paris 1998. BUCHHOLZ, O.: Albanische Grammatik. Leipzig 1987. CAMAJ, M.: Albanian Grammar with Exercises. Wiesbaden 1984. DEMIRAJ, S.: Morfologjia dhe sintaksa e gjuhës së sotme shqipe I, II. Tirana 1964. DOMI, M. - DEMIRAJ, S. a kol.: Gramatika e gjuhës shqipe 1-2. Tirana 2002. THOMAJ, J.: Çështje të frazeologjisë së gjuhës shqipe. Tirana 1981. ZYMBERI, I : Colloquial Albanian. New York 1991. Slovníkové publikace:KOSTALLARI, A . a kol.: Fjalor i shqipes së sotme. Tirana 2002. NEWMARK, L. (ed.): Albanian-English Dictionary. New York 1999. QESKU, P. : Fjalor anglisht-shqip. Tirana 2000. SIMONI, Z.: Wörterbuch Deutsch-Albanisch. Buske 1997. TOMKOVÁ, H., MONARI, V.: Albánsko -český, česko-albánský slovník. Praha 2007. Poslední úprava: Vlainić Sandra, Mgr. (02.09.2011)
|
|
||
|
1. Slovesný imperativ. 2. Nefinitní slovesné tvary. 3. Podstatné jméno slovesné. 4. Budoucí perfektum. 5. Pasivum. 6. Situace, mezilidské vztahy. 7. Albánská přísloví. 8. Souvětí. Spojky souřadící a podřadící. 9. Předložky. 10. Vyjádření pocitů. 11. V Tiraně. 12. Aktuální zprávy. Počasí. 13. Sport.
Poslední úprava: Vlainić Sandra, Mgr. (02.09.2011)
|
