|
|
|
||
|
Postupně budou představeny jednotlivé vývojové etapy psycholingvistiky až po současnou podobu komunikačně a kognitivně orientovaného interdisciplinárního oboru. Pozornost bude zaměřena zejména na procesy produkce a porozumění textu v rámci komunikačního procesu, kognitivní procesy, které probíhají v mysli mluvčího i posluchače, a na problematiku vývojové psycholingvistiky (osvojování jazyka dítětem a dětská řeč). Poslední úprava: UCJLEHEC (28.09.2008)
|
|
||
|
Cílem kursu je seznámit studenty s hlavními tématy a metodami psycholingvistiky. Poslední úprava: UCJLEHEC (28.09.2008)
|
|
||
|
Sternberg, J. R.: Kognitivní psychologie. Praha 2002 - vybrané pasáže Poslední úprava: UCJSLEDR (12.02.2011)
|
|
||
|
Písemný test v rozsahu probrané látky. Poslední úprava: UCJSLEDR (12.02.2011)
|
|
||
|
Vývojové tendence (generativní, komunikační, kognitivní psycholingvistika). Modely řečové komunikace (kódový a inferenční model). Produkce řeči (konceptualizme, formulace, artikulace; pauzy, chyby v řeči). Porozumění řeči (identifikace slov, inference). Znalosti a mentální slovník. Teorie osvojování jazyka dítětem (nativismus, Piagetova teorie, interakční teorie). Principy rozšiřování slovní zásoby. Specifika dětské řeči, relativní chronologie jazykových jevů. Poslední úprava: UCJLEHEC (28.09.2008)
|
