|
|
|
||
Seminář se věnuje teorii i praxi sociálně-psychologického výcviku. Studenti si prakticky vyzkoušejí prostřednictvím sebezkušenosti práci v rámci soc.-psych. výcviku. V návaznosti bude vyložena teorie použitých metod. Sociálně-psychologický výcvik a jeho metody se významně podílejí na získávání tzv. soft-skills, které tvoří nedílnou součást personální práce. Bývá také významnou součástí dalšího vzdělávání dospělých. Je proto důležité, aby studenti získali přímou zkušenost z takového výcviku. Tato zkušenost jim umožní vhled do fungování takového výcviku. To jim, spolu s teoretickými znalostmi, umožní lépe odhadovat kvalitu a hodnotit výstupy různých podobně zaměřených kurzů, které budou zadávat pro zaměstnance svých firem na postech personalistů. Měli by také získat aspoň základní představu o vedení takového výcviku. Po dohodě se studenty je možné výuku realizovat v intenzivních blocích. Cílem předmětu je poskytnout vhled do možností sociálně psychologického výcviku a jeho metod. Poslední úprava: KPSHOSKO (10.10.2012)
|
|
||
Seznámit studenty s principy tréninku sociálních dovedností. Předat základní kompetence pro konstrukci takových výcvikových kurzů a rozvinout schopnost kriticky posoudit kvalitu takových kurzů. Poslední úprava: KPSHOSKO (10.10.2012)
|
|
||
Poslední úprava: KPSHOSKO (10.10.2012)
|
|
||
Vstupní přednáška, praktická cvičení, domácí studium. Poslední úprava: KPSHOSKO (10.10.2012)
|
|
||
Příprava jednoho výcvikového bloku; 100% účast v kurzu. V závažných případech lze neúčast na části programu nahradit písemnou prací. Pro studenty kombinovaného studia účast aspoň 50% a zpracování projektu. Požadavky na projekt pro studenty kombinované formy studia: Připravte program - manuál na třídenní sociálně-psychologický výcvik pro fiktivní firmu/organizaci vaší volby. Oporou vám bude povinná literatura ke kurzu. Program musí obsahovat: 1) Na 1 stránku vytýčení cíle - na co se zaměříme, proč to potřebujeme, co budeme rozvíjet (komunikaci, spolupráci v týmu, atd...) 2) Harmonogram víkendu - časový rozpis od pátku 10 hodin do neděle 15 hod včetně přestávek na 1 až 2 strany. Je třeba dodržet dynamiku, nezapomenout večerní aktivity, dodržet pravidla psychohygieny. 3) Na 1 stránku představení fiktivních lektorů - hlavně vzdělání a praxe (zjistit nároky na vzdělání trenérů podobných kurzů) 4) Seznam technik a her s popisem (v pořadí dle harmonogramu): ve struktuře popisu techniky se můžete inspirovat publikací Trénink sociálních a manažerských dovedností (citace viz seznam literatury), tedy u každé hry bude uveden cíl; počet lidí, se kterými lze hru hrát a rozdělení do skupin; potřebný čas; potřebný materiál; popis techniky; otázky pro diskusi. Popis her by měl mít jednotnou strukturu 5) Na 1 stránku formu hodnocení kurzu - např. navrhněte hodnotící dotazník pro účastníky nebo formu hodnocení efektivity kurzu pro zadavatele V programu musíte zohlednit řazení technik tak, aby se k nejintenzivnějším zážitkům došlo postupně, pravidla psychohygieny (přestávky, střídání náročných velkých technik a odlehčujících aktivit, pobyt venku, kluby) a další pravidla pro strukturaci výcvikového programu (viz seznam literatury v sylabu autorka Hermochová, publ. Aplikovaná sociální psychologie III). Projekt můžete posílat elektronicky e-mailem nebo odevzdejte na sekretariátu katedry psychologie Poslední úprava: KPSHOSKO (26.09.2012)
|
|
||
Charakteristika obsahu předmětu: 1. Úvod do semináře, seznámení 2. Sociální percepce - jak si lidé tvoří mínění o druhých lidech 3. Sociální skupiny I - jak lidé fungují v malých a velkých skupinách 4. Sociální skupiny II - upevňování skupinové koheze 5. Agrese, asociální chování - zásah do prostoru druhého člověka 6. Prosociální chování - jak si pomáháme 7. Konflikty - jak se hádáme 8. Komunikace I - verbální komunikace 9. Komunikace II - aktivní naslouchání 10. Komunikace III - neverbální komunikace 11. Komunikace IV - neverbální komunikace 12. Rozvoj tvořivého myšlení 13. Psychohygiena Poslední úprava: KPSHOSKO (10.10.2012)
|