Ekonomika podniku - AAN100020
Anglický název: Economy of Firm
Zajišťuje: Katedra andragogiky a personálního řízení (21-KANPR)
Fakulta: Filozofická fakulta
Platnost: od 2010
Semestr: oba
Body: 2
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky:
Rozsah, examinace: 0/0, Z [HT]
Počet míst: zimní:neurčen / neurčen (neurčen)
letní:neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Úroveň:  
Poznámka: předmět lze zapsat v ZS i LS
Garant: doc. Ing. Josef Vlček, CSc.
Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Kurz je určen pro neekonomy, kteří budou po dokončení studia pracovat v personálních odděleních či odborech na podnikové úrovni. Jeho cílem je objasnit studentům základní poznatky o podniku v moderní tržní ekonomice a o zásadách a principech jeho ekonomického hospodaření.
Poslední úprava: ANDCIZKO (29.01.2004)
Literatura
Publikace:
Synek, M. a kol.: Podniková ekonomika, Praha, C. H. Beck, 2002

1.1 str. 3 - 5

2.1 - 2.3 str. 14 - 20

4.1 - 4.5 str. 31 - 51

5.1 - 5.3 str. 55 - 61

5.5 - 5.6 str. 64 - 67

6.1 - 6.5 str. 73 - 87

kap. 7 str. 89 - 110

8.1 - 8.3 str. 117 - 129

9.1 - 9.4 str. 137 - 150

10.1 - 10.6 str. 155 - 167

11.1 - 11.2.1 str. 169 - 173

12.1 - 12.3 str. 184 - 193

13.1 - 13.4 str. 204 - 211

14.1 - 14.2 str. 213 - 217

15.1 - 15.2 str. 232 - 237

16.1 - 16.3 str. 252 - 254

Poslední úprava: ANDCIZKO (29.01.2004)
Sylabus
Pro získání zápočtu z Ekonomiky podniku:
Vypracujte projekt, ve kterém:

  • založíte podnik, který zaměstnává min. 50 pracovních sil,
  • popíšete jeho činnosti a hospodaření,
  • rozeberete možnosti jeho expanze.

Rozsah projektu je min. 7 stránek, u každého problému (rozhodnutí) nezapomeňte uvést argumentaci pro a proti.

Doporučený postup výkladu:

1) Charakteristika podniku:

  • zvolte si průmyslové odvětví, obor, ve kterém chcete podnikat, rozhodněte se pro odpovídající právní formu podniku, charakterizujte jeho organizační strukturu,
  • definujte cíl podniku a jeho okolí, podle používané typologie podnik zařaďte do struktury národního hospodářství.

2) Transformační proces podniku:

  • vyjděte z hlavní činnosti podniku a definujte jeho produkt,
  • charakterizujte přehledně činnosti podniku, zvýšenou pozornost věnujte odbytu (využijte marketingové nástroje).

3) Hospodaření a finance podniku:

  • charakterizujte náklady a výnosy podniku, určete bod zvratu,
  • uveďte důvody, které vedou k expanzi podniku, rozhodněte, jak ji budete financovat (nezapomeňte na snížení podnikatelského rizika).

Poslední úprava: ANDCIZKO (29.01.2004)