|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Zlatohlávek, Ph.D. (25.01.2023)
významných sbírek, tak základní metody invazivního i neinvazivního průzkumu závěsných obrazů. budou zaměřeny na základní principy znalectví sochy, malby, kresby a grafiky. Orientují se na jejich materiál a techniku provedení, zhodnotí jejich případnou adjustáž, poučí o základech chemicko-technologického a restaurátorského průzkumu, vyloží základy kulturně historického průzkumu a doplní postupy při stylovém rozboru a určování funkce uměleckého díla. Důležitá bude konkrétní znalecká práce s vybranými uměleckými díly, na nichž budou popsané metody přestaveny. Seznámí s formami obchodu s uměleckými díly v historickém kontextu, ale i v současnosti, jako jsou např. obchodní galerie, aukce, veletrh umění ad. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Zlatohlávek, Ph.D. (25.01.2023)
Bernard Berenson, Rudiments of Connoisseurship, New York 1962 S. J. Fleming, Authenticity in Art, London 1975 George Savage, Forgeries, Fakes and Reproductions, London 1976 Charles Hamilton, Great forgers and famous fakes, New York 1980 Carol Gibson-Wood, Studies in the Theory of Connoisseurship: from Vasari to Morelli, New York, London 1988 Wilhem von Bode, Mein Leben, Berlin 1997 Odborná literatura expertízy: Scientist and a Forger A Forger`s Handbook Conservation of the Easel Painting |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Zlatohlávek, Ph.D. (25.01.2023)
knihovny; formování uměleckých sbírek v renesanci; vznik a vývoj prostor pro umělecké sbírky; velcí sběratelé 17. století; velcí sběratelé v Čechách v 19. a 20. století. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Zlatohlávek, Ph.D. (25.01.2023)
zkouška, která prověří získané znalosti. |