PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2021/2022
   Přihlásit přes CAS
Masmediální komunikace - KSTE173
Anglický název: Massmedia communication
Zajišťuje: Katedra systematické teologie a filosofie (do 2023) (26-KST)
Fakulta: Katolická teologická fakulta
Platnost: od 2018 do 2021
Semestr: letní
E-Kredity: 4
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/28, Z [HS]
Rozsah za akademický rok: 28 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Kompetence:  
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět lze zapsat opakovaně
předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. RNDr. ThLic. Karel Sládek, Ph.D.
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: doc. RNDr. ThLic. Karel Sládek, Ph.D. (03.01.2017)

27. 2. - 2. 3. 2017 MASMEDIÁLNÍ KOMUNIKACE

doc. ThDr. PaedDr. Ing. Gabriel Paľa, Ph.D. - vždy obecné uvedení do jednotlivých témat; ostatní hosty zařazuji podle návaznosti jejich témat a oblasti, ve které působí. Půlka dne bude vždy teoretická.


PO

14:00 - 16:00: doc. ThDr. PaedDr. Ing. Gabriel Paľa, Ph.D.
Masmediální komunikace - pojem
Masová komunikace a masová kultura
Informační útvary - pojmy a použití
Zábava v médiích - pozitivní i negativní rozměr zábavných formátů


16:30-19:00 host druhého dne: Mgr. Lenka Svobodová
Náboženská vysílání v rádiu - praxe a zkušenosti


ÚT
14:00 - 16:00: doc. ThDr. PaedDr. Ing. Gabriel Paľa, Ph.D.
Reklama
Veřejné mínění
Manipulace
Novinářská etika

16:30-19:00 host druhého dne: Mons. Martin Holík
Téma: post-true, post-facts fenomén doby, dále reflexe výzkumu Manipulace v médiích (MUNI):
podléhání vlivům webů, kategorizace (dehumanizace, nálepkování, marginalizace, démonizace...)

ST

14:00- 16:00 - doc. ThDr. PaedDr. Ing. Gabriel Paľa, Ph.D.
Rádio
Televize
Internet

16:30 - 19:00 host třetího dne: Lukáš Jirsa, Ph.D (bude se promítat)
Spiritualita a film - různé podoby setkávání filmu a náboženství

ČT

14:00 - doc RNDr. ThLic. Karel Sládek Ph.D.
Závěrečná diskuse
Téma: Fikční svět médií a reálný život


Cíl předmětu
Poslední úprava: doc. RNDr. ThLic. Karel Sládek, Ph.D. (28.06.2012)

Cílem předmětu je obeznámit studenty se základními pojmy, principy a formáty masmediální komunikace.

Literatura
Poslední úprava: doc. RNDr. ThLic. Karel Sládek, Ph.D. (17.07.2012)

1. PRIBULA, M. - PAĽA, G.: Stručne o komunikácii. Prešov : Pro communio, 2006, 160s.
2. PAĽA, G.: Masmediálna komunikácia. Prešov : GTF PU, 2010. 128 s. ISBN 978-80-555-0304
3. PRIBULA, M.: Spoločenské komunikačné prostriedky v dokumentoch Katolíckej cirkvi. Prešov : PU GBF, 2003.
4.      ZASĘPA, T.: Médiá v čase globalizácie. Bratislava : LÚČ, 2002, 252 s.
5.      RANKOV, P.: Masová komunikácia. Masmédiá a informačná spoločnosť. Levice : Koloman Kertész Bagala L. C. A, 2002.
6.      McQUAIL, D.: Úvod do teorie masové komunikace, Praha : Portál, 1999.
7.      ILOWIECKI, M., ZASĘPA, T.: Moc a nemoc médií. Bratislava : Vydavateľstvo Trnavskej univerzity, spoločné pracovisko TU a VEDY, vydavateľstvo SAV, 2003.
8. SPUCHĽÁK, J.: Služba a úloha Katolíckej cirkvi v spoločenských komunikačných prostriedkoch. Spišské Podhradie, 2000.
9.      VYBÍRAL, Z.: Psychologie lidské komunikace. Praha : Portál, 2000, s. 23.
10.  HVIŽĎALA, J.: Moc a nemoc medii. Praha : Dokořán, 2003. s. 173 - 174.
11.  ZASĘPA, T.: Média v čase globalizácie. Bratislava: LÚČ, 2002, s. 66.
12.  KÖPPLOVA, B., JIRÁK, J.: Média a společnost. Praha : PORTAL, 2003. 207 s. ISBN 80-7178-697-7
13.  McQAILL.: Působení médií. http://obchod.portal.cz/script/detail.asp?id=2083&tmp/id=27.  1999. s. 359. (06. 02. 2006).
14.  MISTRÍK, E.: Kultúrna globalizácia Európy a súčasná civilizačno-kultúrna situácia na Slovensku. http://www.erichmistrik.sk/texty/global.rtf. (2. 12. 2011).
15.  RANKOV, P.: Masová komunikácia. Masmédiá a informačná spoločnosť. Levice : Koloman Kertész Bagala, 2002. 83 s. ISBN 80-88897-89-0.

16.  RANKOV, P.:Informačná spoločnosť - perspektívy, problémy, paradoxy. Levice : Koloman Kertész Bagala LCA Publishers Group, 2005. s. 173 s. ISBN 80-89129-91-9.

17.  SEEWALD, P.: Svetlo sveta - Pápež, Cirkev a znamenia čias. Bratislava : DON BOSCO, 2011, 226 s. ISBN 978-80-8074-138-9.

Sylabus
Poslední úprava: doc. RNDr. ThLic. Karel Sládek, Ph.D. (28.06.2012)

1. Masmediální komunikace - pojem

2. Masová komunikace a masová kultura

3. Informační útvary - pojmy a použití

4. Publicistické žánry -  pojmy a použití

5. Zábava v médiích - pozitívní i negatívní rozměr zábavných formátů

6. Rádio

7. Televize

8. Internet

9. Reklama

10. Veřejné mínění

11. Manipulace

12. Novinářská etika

13. Globalizace - fenomén současného mediálního světa

14. Církev a média - dokumenty Církvi

15. Mediální výchova (introdukce do mediální výchovy)

Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: doc. RNDr. ThLic. Karel Sládek, Ph.D. (03.01.2017)

Podmínkou udělení zápočtu je minimálně 80% aktivní účast na hodinách. V průběhu student připraví pracovní portfolio, které po vzájemné diskusi odevzdá garantovi oboru - více na první hodině.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK