Předmět seznamuje studenty s povahou pedagogiky jako vědy, vede k osvojení současné pedagogické terminologie. Pozornost je věnována nejen základním kategoriím obecné pedagogiky, ale také vybraným otázkám učitelského a vychovatelského povolání, českému vzdělávacímu systému a jeho perspektivám v evropském kontextu.
Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (13.09.2019)
Learning outcomes of the course unit The subject acquaints students with the nature of pedagogy as a science and leads to the acquisition of contemporary pedagogical terminology. Attention is paid not only to the basic categories of general pedagogy, but also to selected issues of the teaching and educational profession, the Czech educational system and its perspectives in the European context.
Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (13.09.2019)
Cíl předmětu -
Studující se seznámí se soudobou pedagogickou teorií, se základní terminologií a strukturou oboru. Poznatků využije při posouzení rozdílných náhledů na pedagogiku i při dalším studiu.
Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (13.09.2019)
Students will learn contemporary pedagogical theory, basic terminology and structure of the field. It will use the knowledge to assess different views on pedagogy and further studies.
Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (13.09.2019)
Literatura -
JůVA, V. Úvod do pedagogiky. Brno: Paido, 1997.
PRůCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2005.
PRůCHA, J. Přehled pedagogiky: Úvod od studia oboru. Praha: Portál, 2006.
SKALKOVÁ, J. Pedagogika a výzvy nové doby. Brno: Paido, 2004.
VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2007.
VORLÍČEK, Ch. Úvod do pedagogiky. Jinočany: H a H, 2000.
Poslední úprava: BLAZKOV/PEDF.CUNI.CZ (04.07.2013)
JůVA, V. Úvod do pedagogiky. Brno: Paido, 1997.
PRůCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2005.
PRůCHA, J. Přehled pedagogiky: Úvod od studia oboru. Praha: Portál, 2006.
SKALKOVÁ, J. Pedagogika a výzvy nové doby. Brno: Paido, 2004.
VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2007.
VORLÍČEK, Ch. Úvod do pedagogiky. Jinočany: H a H, 2000.
Poslední úprava: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (26.10.2019)
Požadavky ke zkoušce -
Zkouška má písemnou formu - předpokládá se porozumění jednotlivým pojmům a tématům. Student má 3 pokusy, z toho dva opravné.
Poslední úprava: Richterová Magdalena, PhDr., Ph.D. (13.09.2019)
The exam has a written form - it is supposed to understand individual terms and topics.The student has 3 attempts, two of which are corrective.
Poslední úprava: Blažková Veronika, PhDr., Ph.D. (26.10.2019)
Sylabus -
1. Úvod do studia pedagogiky, zdroje pedagogických informací.
2. Pedagogika jako věda, základní terminologie a její proměny.