|
|
Soubory | Komentář | Kdo přidal | |
![]() |
Metodický průvodce pro práci s žáky s OMJ.docx | Materiál k využití v práci s žákem v přímé podpoře _ příklady cvičení a úkolů ve vazbě na Průvodce školou. | doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. |
![]() |
PL_žáci s OMJ_2021_09.docx | Prezenční listina bude vyplněna pro každou návštěvu zvlášť - v případě propojených 90ti minutových intervencí stačí 1 PL. Listina musí být podepsána kontaktní osobou( pedagogem na škole. | doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. |
![]() |
PROTOKOL.docx | Formulář k vyplnění pro každou 45 minutovou intervenci zvlášť. Student odevzdá celkem 6 vyplněných formulářů s různým obsahem. Cvičení doloží ukázkou písemné práce/ tvorby žáka. | doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. |
![]() |
Pruvodce_GTM_nahled.pdf | Materiál k využití v práci s žákem s OMJ na Gymnáziu Thomase Manna. | doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. |
![]() |
Pruvodce_PHG_nahled.pdf | Materiál k využití v práci s žákem s OMJ na Pražském humanitním gymnáziu. | doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. |
![]() |
Pruvodce_SZS_nahled.pdf | Materiál k využití v práci s žákem s OMJ na Střední zdravotnické škole 5.května. | doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. |
![]() |
Příloha 1_mřížka na komunikační kartičky.docx | Příloha k metodickému průvodci - student může použít připravenou přílohu ke cvičení nebo si vytvořit vlastní pracovní list. | doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. |
![]() |
Příloha 10_výpočet.png | Příloha k metodickému průvodci - student může použít připravenou přílohu ke cvičení nebo si vytvořit vlastní pracovní list. | doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. |
![]() |
Příloha 11_skládání textu.docx | Příloha k metodickému průvodci - student může použít připravenou přílohu ke cvičení nebo si vytvořit vlastní pracovní list. | doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. |
![]() |
Příloha 2_Křížovka obory.docx | Příloha k metodickému průvodci - student může použít připravenou přílohu ke cvičení nebo si vytvořit vlastní pracovní list. | doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. |
![]() |
Příloha 3.1_postup přijetí do školy.png | Příloha k metodickému průvodci - student může použít připravenou přílohu ke cvičení nebo si vytvořit vlastní pracovní list. | doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. |
![]() |
Příloha 3.2_postup přijetí do školy.png | Příloha k metodickému průvodci - student může použít připravenou přílohu ke cvičení nebo si vytvořit vlastní pracovní list. | doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. |
![]() |
Příloha 4_Prihlaska_SS_20202021_denni.pdf | Příloha k metodickému průvodci - student může použít připravenou přílohu ke cvičení nebo si vytvořit vlastní pracovní list. | doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. |
![]() |
Příloha 4_vzor zápisového lístku.pdf | Příloha k metodickému průvodci - student může použít připravenou přílohu ke cvičení nebo si vytvořit vlastní pracovní list. | doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. |
![]() |
Příloha 5_cesta z Pražského povstání.png | Příloha k metodickému průvodci - student může použít připravenou přílohu ke cvičení nebo si vytvořit vlastní pracovní list. | doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. |
![]() |
Příloha 5_cesta z Pražského povstání_slepá.png | Příloha k metodickému průvodci - student může použít připravenou přílohu ke cvičení nebo si vytvořit vlastní pracovní list. | doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. |
![]() |
Příloha 6_okolí školy.png | Příloha k metodickému průvodci - student může použít připravenou přílohu ke cvičení nebo si vytvořit vlastní pracovní list. | doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. |
![]() |
Příloha 7_pyramida.pdf | Příloha k metodickému průvodci - student může použít připravenou přílohu ke cvičení nebo si vytvořit vlastní pracovní list. | doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. |
![]() |
Příloha 8_modelové situace.docx | Příloha k metodickému průvodci - student může použít připravenou přílohu ke cvičení nebo si vytvořit vlastní pracovní list. | doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. |
![]() |
Příloha 9.1_pexeso.pdf | Příloha k metodickému průvodci - student může použít připravenou přílohu ke cvičení nebo si vytvořit vlastní pracovní list. | doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. |
![]() |
Příloha 9.2_pexeso.pdf | Příloha k metodickému průvodci - student může použít připravenou přílohu ke cvičení nebo si vytvořit vlastní pracovní list. | doc. PaedDr. Vanda Hájková, Ph.D. |
|
||
Principy, hodnoty, cíle společného vzdělávání; vznik a charakter inkluzivní školy, nástroje jejího hodnocení, změny vnitřního prostředí, změny kurikula, výukové strategie, diferenciace a individualizace v procesu výuky; diagnostika vzdělávacích potřeb žáků; podpůrná opatření pro žáky s odlišným mateřským jazykem na střední škole;
role pedagoga/ speciálního pedagoga a asistenta pedagoga v inkluzivní praxi v práci s žákem s OMJ ; práce s rodinou a komunitou v inkluzivní škole; práce s heterogenní třídou a skupinou žáků, principy sociálního učení, metakognitivního učení , reflexe učebního pokroku žáků. Poradenské služby v inkluzivní praxi. Inkluzivní podmínky v sekundárním vzdělávání.
Poslední úprava: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (04.09.2021)
|
|
||
Výuka proběhne kontaktně s podporou v Moodle, v případě zpřísnění protiepidemických opatření na UK bude převedena do formátu online v MS Teams. Poslední úprava: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (04.09.2021)
|
|
||
Splnění seminárního úkolu ( možnost 2 oprav). Poslední úprava: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (04.09.2021)
|
|
||
FELCMANOVÁ, L. Současná školská legislativa a inkluzivní vzdělávání. In Janská, I., Habart, T. Pojďte do školy! (Ne)Rovné šance na vzdělávání znevýhodněných dětí. Člověk v tísni, o. p. s., Praha, 2011. HÁJKOVÁ,V., STRNADOVÁ, I. Inkluzivní vzdělávání. Teorie a praxe. Praha: Grada Publishing,a.s. ,2010. KRATOCHVÍLOVÁ, J. Inkluzivní vzdělávání v české primární škole: teorie, praxe, výzkum. Brno: MU, 2016 KASÍKOVÁ, H., STRAKOVÁ J.(eds.) Diversita a diferenciace ve vzdělávání. Praha: Karolinum, 2011. KVĚTOŇOVÁ, L., HÁJKOVÁ, V., STRNADOVÁ I.Cesty k inkluzi. Praha: Karolinum, 2012 MOORE, D. Systém v ne-systému aneb inkluze rok poté. Praha: Nadace OSF , 2018. SIEGLOVÁ, D. Konec školní nudy. Didaktické metody pro 21.století. Praha: Grada Publishing, 2020. ISBN 978-80-271-2254-7. SVOZIL, B., FOIST, V. Strategický management inkluzivní školy. Praha: Liga lidských práv, 2016. a soubory s odbornými materiály vložené vyučujícími v SIS Poslední úprava: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (04.10.2020)
|
|
||
Prokázání schopnosti aplikovat poznatky z přednášené problematiky v samostatné seminární práci ( reflexe situace žáka s OMJ v adaptaci na střední škole). Poslední úprava: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (04.09.2021)
|
|
||
Teoretická výuka bude provázena metodickou přípravou studentů prostřednictvím seminárního úkolu na škole. Studentům budou představovány inkluzivní metodiky ve vzdělávání, prezentovány možnosti moderní dialogické výuky heterogenních tříd ve školách, budou analyzovány podmínky školního prostředí připraveného pro inkluzivní vzdělávání. Studenti se seznámí s kauzou žáka s OMJ nastupujícího na střední školu, zreflektují jeho situaci a pokrok v způsobený plněním podpůrného opatření.
Poslední úprava: Hájková Vanda, doc. PaedDr., Ph.D. (04.09.2021)
|