Praktické působení studentů na zakladních školách, na školách a zařízeních pro osoby se speciálními vzdělávacími potřebami. Studenti
budou uplatňovat své teoretické znalosti z přednášek a seminářů a své vlastní zkušenosti budou porovnávat s
realitou profese. Souvislá oborová praxe I bude probíhat převážně ve formě základní orientace a hospitace ve
vybraných předmětech. (Preferujeme předměty z druhého oboru např, Čj., VV) Student volí jeden typ školy a jeden druh postižení podle vlastní volby. V závislosti na
výběru místa praxe se seznámí s náplní práce třídního učitele, vychovatele, pedagoga volného času, speciálního
pedagoga, školního metodika prevence, výchovného poradce, školního psychologa, sociální pracovnice apod.
Vyberte si jednoho z uvedených pracovníků školy nebo zařízení a na základě pozorování a rozhovorů se
seznamte se specifiky jeho práce.
Poslední úprava: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (05.02.2020)
Student's practical activities in primary schools, schools and institutions for people with special educational needs. Students will apply their theoretical knowledge of lectures and seminars and compare their own experience with the reality of the profession. Continuous practice I will be mainly in the form of basic orientation and observation in selected subjects (prefered are subjects from the second specialization, for example Czech language, art). The student chooses one type of schools and one kind of disability according to his choice. Depending on the choice of the place of practice, the student will get acquainted with the content of the work of the class teacher, tutor, free time pedagogue, special pedagogue, school prevention methodist, educational consultant, schools psychologist, social officer, etc. and talk about the specifics of the work.
Poslední úprava: Mlčková Marie, Mgr., Ph.D. (29.05.2019)
Deskriptory -
Vzhledem k epidemiologické situaci může praxe probíhat online formou na té samé škole, kde bude probíhat praxe z druhého oboru. Lze také domluvit s garantem praxe ( dr. Zemková) do 5.3.2021 náhradní plnění dle propozic kabinetu praxe.
Poslední úprava: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (15.02.2021)
Due to the epidemiological situation, it is possible to complete the practice online in the same school where the practice from the second study field is completed. It is also possible to agree with the guarantor of the practice (dr. Zemková) until March 5, 2021 about substitute performance according to the propositions of the cabinet of the practice.
Poslední úprava: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (10.03.2021)
Podmínky zakončení předmětu -
Vzhledem k epidemiologické situaci může praxe probíhat online formou. Lze také domluvit s garantem praxe (dr. Zemková) do 5.3.2021 náhradní plnění dle propozic kabinetu praxe. Požaduje se vytvoření portfolia, které bude obsahovat pět hospitačních záznamů z výuky žáka se speciálními vzdělávacími potřebami a tři přípravy na hodinu. Každý student před započetím praxe absolvuje Elektronický kurz před praxemi. K zápočtu nutno poslat vytištěný "Certifikát úspěšného splnění kurzu" a potfolio
Poslední úprava: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (15.02.2021)
Due to the epidemiological situation it is possible to complete the practice online. It is also possible to agree with the guarantor of the practice (dr. Zemková) until March 5, 2021 about substitute performance according to the propositions of the cabinet of the practice. It is required to create a portfolio with five observation records from the teaching of a pupil with special educational needs and three preparations for lessons. Each student must complete an eletronic course "Training before Practice". The printed "Certificate of successful completion of the course" and the practice portfolio is neccessary to granting credits.
Poslední úprava: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (10.03.2021)
Literatura -
Průcha,J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-631-4.
Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním středním a vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
Zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovištích a o změně některých zákonů
Vyhláška MŠMT č. 27/2016 Sb, o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a vzdělávání dětí
žáků a studentů mimořádně nandaných.
PIPEKOVÁ, J., (ed): Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 2006 .ISBN 80-7315-120-0.
LANG, G a kol. Každé dítě potřebuje speciální přístup. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-144-4.
HENNIG, G. a kol. Antistresový program pro učitele, Praha Portál, 1995. ISBN80-7178-093-6.
KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele, Praha, Portál, 1991. ISBN 80-7178-022-7.
Poslední úprava: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (05.02.2020)
Průcha,J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-631-4.
Zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním středním a vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon)
Zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovištích a o změně některých zákonů
Vyhláška MŠMT č. 27/2016 Sb, o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a vzdělávání dětí žáků a studentů mimořádně nandaných.
PIPEKOVÁ, J., (ed): Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 2006 .ISBN 80-7315-120-0.
LANG, G a kol. Každé dítě potřebuje speciální přístup. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-144-4.
HENNIG, G. a kol. Antistresový program pro učitele, Praha Portál, 1995. ISBN80-7178-093-6.
KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele, Praha, Portál, 1991. ISBN 80-7178-022-7.
Poslední úprava: Zemková Jaroslava, PaedDr., Ph.D. (09.02.2020)