|
|
|
||
Výuka v předmětu je zaměřena na problematiku vzdělávání žáků-cizinců, žáků s odlišným mateřským jazykem a žáků z etnických (národnostních) menšin v českých školách, pozornost je věnována také diagnostice vzdělávacích potřeb těchto žáků a obecné podpoře multikulturality ve školním prostředí.
Poslední úprava: Němec Zbyněk, doc. PhDr., Ph.D. (15.06.2018)
|
|
||
Cílem předmětu je připravit studenty na pedagogickou práci v multikulturním a multietnickém prostředí. Poslední úprava: Němec Zbyněk, doc. PhDr., Ph.D. (15.06.2018)
|
|
||
Výuka v LS 2020/2021 bude až do odvolání probíhat online, prostřednictvím nástroje Microsoft Teams. Na výuková setkání se studenti přihlašují prostřednictvím týmu s názvem shodujícím se s názvem předmětu. Poslední úprava: Němec Zbyněk, doc. PhDr., Ph.D. (03.02.2021)
|
|
||
Zpracování seminární práce, absolvování zkoušky (v případě neúspěchu 2 opravné pokusy). Poslední úprava: Němec Zbyněk, doc. PhDr., Ph.D. (15.06.2018)
|
|
||
Buryánek, Jan et al. Interkulturní vzdělávání: příručka nejen pro středoškolské pedagogy: projekt Varianty. [Praha]: Člověk v tísni v Nakladatelství Lidové noviny, 2004. 518 s. ISBN 80-7106-715-6. Dostupné také z: http://www.varianty.cz. Faltýn, Jaroslav. Teoretická východiska multikulturní andragogiky. Vyd. 1. Praha: Katedra andragogiky a personálního řízení, Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta v nakl. MJF, 2005. 129 s. Edice celoživotního vzdělávání; sv. 18.ISBN 80-86284-50-6. GARGIULO, Richard M. Special education in contemporary society: an introduction to exceptionality. 4th ed., media ed. Thousand Oaks: Sage Publications, c2012. s. 85 – 111. ISBN 978-1-4129-9695-2. Nikolai, Tomáš a Sedláčková, Petra. Příběhy ze špatné čtvrti, aneb, Jak pracovat s tématem segregace nejen ve školství. Praha: Člověk v tísni, 2007. 117 s.ISBN 978-80-86961-45-3. Moree, Dana et al. Než začneme s multikulturní výchovou: od skupinových konceptů k osobnostnímu přístupu. Praha: Člověk v tísni, 2008. 110 s.ISBN 978-80-86961-61-3. Radostný, Lukáš a kol. Žáci s odlišným mateřským jazykem v českých školách. 1. vyd. Praha: Meta - Sdružení pro příležitosti mladých migrantů, 2011. 76 s.ISBN 978-80-254-9175-1. Poslední úprava: Němec Zbyněk, doc. PhDr., Ph.D. (31.01.2018)
|
|
||
Poslední úprava: Němec Zbyněk, doc. PhDr., Ph.D. (15.06.2018)
|