|
|
|
||
Pedagogická praxe je pro studenty první příležitostí vyzkoušet si své pedagogické dovednosti přímo ve školní výuce v předmětech zaměřených na ICT. Pedagogická praxe probíhá na vybraných základních školách. Studenti a studentky navštěvují vzorové hodiny svých vedoucích a absolvují vlastní výstupy. Studenti a studentky se učí vytvářet přípravy na hodinu, navrhovat, realizovat, řešit a vyhodnocovat pedagogické situace ve výuce ICT předmětů. Pozornost je věnována především realizační fázi a reflektivní fázi. Během praxe se zapojují nejen do vyučování, ale i do dalších akcí a programů školy, aby získali zkušenosti s řešením reálných problémů ve školním prostředí a poznali profesi učitele v různých situacích a podmínkách. Studenty mají během pedagogické praxe na starosti supervizoři (mentor - fakultní učitel, tutor - oborový didaktik). Poslední úprava: Fialová Irena, Ing., CSc. (27.01.2018)
|
|
||
Educational practice is the first opportunity for students to test their teaching skills directly in school teaching in ICT-oriented subjects. Pedagogical practice takes place at selected primary schools. Students attend sample lessons of their leaders and complete their own outputs. Students learn to create lessons, design, implement, solve and evaluate pedagogical situations in teaching ICT subjects. Particular attention is paid to the implementation phase and the reflective phase. During their practice they are involved not only in teaching, but also in other school events and programs, to gain experience in solving real problems in the school environment and to learn the teacher's profession in various situations and conditions. Supervisors (mentor - faculty teacher, tutor - subject didactics) are in charge of students during their teaching practice. Poslední úprava: Leipert Jiří, PhDr., Ph.D. (16.05.2019)
|
|
||
Požadavky k zápočtu - včasné nahlášení/výběr školy pro konání praxe a předání následujících podkladů k praxi garantovi praxe:
- zápis předmětu Pedagogická praxe v SISu (do ukončení zápisu na daný semestr) - kontrola zápisu do Moodle kurzu Pedagogická praxe (po obdržení pozvánky do kurzu e-mailem od garanta praxe) - nahlášení rozvrhu praxe v Moodlu (nejpozději při nástupu na praxi, ideálně s jistým předstihem) a jeho případných mimořádných změn (co nejdříve při mimořádnosti) - odevzdání materiálů pro vyhodnocení praxe:
Poslední úprava: Fialová Irena, Ing., CSc. (28.01.2018)
|
|
||
BENDL, S., KUCHARSKÁ, A. (ed.) a kol. Kapitoly ze školní pedagogiky a školní psychologie. UK v Praze, Pedagogická fakulta : Praha, 2008. Osnovy a učebnice oborového předmětu pro základní a střední školy. Poslední úprava: Fialová Irena, Ing., CSc. (28.01.2018)
|
|
||
1. Seznámení s koncepcí a organizací pedagogické praxe 2. Výběr školy. Zápis na praxi. Administrativní záležitosti související se zajištěním praxe. 3. Pedagogická praxe na škole. On-line podpora. Hospitace. 4. Vyhodnocení praxe. Poslední úprava: Fialová Irena, Ing., CSc. (28.01.2018)
|