|
|
|
||
Předmět se orientuje na využití dostupných interaktivních technických prostředků a na přípravu různých typů didaktických materiálů a jejich adekvátní implementaci ve fázi přípravy, průběhu a diagnostiky výuky. Posláním tohoto předmětu je rozvinout schopnost studentů didakticky vhodným způsobem uplatnit nabyté, resp. systemizované technologické znalosti a dovednosti a vytvořit předpoklady pro další rozvoj schopností efektivního uplatnění technických prostředků a didaktických materiálů ve vzdělávání. Cílem předmětu je seznámit studenty se soudobými interaktivními technickými prostředky a s teoretickými i praktickými aspekty tvorby a využití různých druhů didaktických materiálů zvláště pak materiálů pro interaktivní tabule. Tematicky se předmět zaměřuje především na poznání možností a didaktických specifik soudobých technických prostředků pro tvorbu a realizaci didaktických materiálů při podpoře výuky, na osvojení zásad tvorby digitálních výukových objektů, jejich specifik, kritérií hodnocení a didaktických aspektů aplikace, a to především ve vztahu k prezentacím a prezentačním programům, hypermediálnímu prostředí webových aplikací, aplikacím webcastingu a educastingu, interaktivním prostředkům a výukovým objektům pro interaktivní tabule, zpětnovazebným systémům i prostředkům rozšířené reality.
Poslední úprava: Lapeš Jakub, PhDr. (28.12.2017)
|
|
||
Online výuka bude realizována pomocí: LMS Moodle https://moodle.it.pedf.cuni.cz/course/view.php?id=2105 (klíč bude zaslán emailem před prvním setkáním) MS Teams - odkaz na online setkání (dle rozvrhu v SIS) Poslední úprava: Lapeš Jakub, PhDr. (18.02.2021)
|
|
||
Včasné odevzdání závěrečné práce dle pokynů vyučujícího, individuální rozbor teoretických témat Osobní obhajoba závěrečné práce. Poslední úprava: Vaňková Petra, PhDr., Ph.D. (11.01.2018)
|
|
||
BETCHER, Chris a Mal LEE. The interactive whiteboard revolution: teaching with IWBs. Camberwell, Vic.: ACER Press, 2009, x, ISBN 0864318170. HAUSNER, M. Výukové objekty a interaktivní vyučování. Liberec: Venkovský prostor, c2007, [72] s. ISBN 978-80-903897-0-0. JENNY GAGE. How to use an interactive whiteboard really effectively in your secondary classroom. Reprint. London: David fulton publishers, 2006. ISBN 9781843122623. JEŘÁBEK, T. Rozšířená realita ve vzdělávání. Univerzita Karlova v Praze - Pedagogická fakulta, 2015, 1. Vydání. ISBN 978-80-7290-829-5. DOSTÁL, J. Učební pomůcky a zásada názornosti [online]. 2008. Dostupné z URL: <http://www.tykva.net/files/UJAK/ucebni_pomucky.pdf>. International handbook of information technology in primary and secondary education. Dordrecht: Springer, c2008, xlii, 538 s. Springer international handbook of education, vol. 20. ISBN 978-0-387-73314-2. NÖLLKE, C. Umění prezentace: jak přesvědčivě, srozumitelně a působivě prezentovat. Praha: Grada, c2004, ISBN 80-247-9057-2.ROBLYER, M. Educational technology in action: problem-based exercises for technology integration. Upper Saddle River, N.J. Pearson/Merrill Prentice Hall, c2004, x, ISBN 0131173928. Studijní zdroje
Poslední úprava: Lapeš Jakub, PhDr. (28.12.2017)
|
|
||
Didaktika technických výukových prostředků · Základní terminologické konstrukty oblasti, prostředky didaktické techniky, technické prostředky v edukaci, technické výukové prostředky · Vlastnosti a specifické rysy technických prostředků z hlediska edukace · Didaktické aspekty a funkce technických výukových prostředků · Vzdělávací prostředí · Webcasting a educasting · Produkční systémy Interaktivní systémy a technologie · Interaktivní tabule/systémy, druhy, možnosti využití · Softwarová podpora · Zásady a způsoby práce s interaktivními tabulemi · Tvorba interaktivních prezentací Mobilní technologie · Tablety, telefony Výukové objekty · Použití autorských systémů pro tvorbu výukových objektů · Výukové objekty a možnosti jejich tvorby (LO, DLO, LOR) · Základní kritéria hodnocení výukových objektů · Online LO Poslední úprava: Lapeš Jakub, PhDr. (28.12.2017)
|