|
|
Soubory | Komentář | Kdo přidal | |
![]() |
Logolink_OP_VVV_hor_barva_cz (1).jpg | Kateřina Esserová, DiS. |
|
||
Cílem předmětu je získání dovednosti didaktické transformace vzdělávacího obsahu předmětu francouzština vzhledem k individuálním a věkovým zvláštnostem žáků. Tématem jsou zejména řečové dovednosti a jazykové prostředky a jejich evaluace, ale i schopnost reflexe (observace a analýza hodin, práce s videem). Pracuje se i na rozvoji kompetencí strategických, a to jak u žáků, tak učitelů. Významnou složkou výuky je reflexe konkrétních didaktických situací ze souvislé praxe studentů na základní škole a nižších stupních víceletých gymnázií. Na tyto praxe jsou studenti připravováni (plánování a příprava hodin, reflexe didaktického materiálu). Studenti budou připravovat i virtuální/on-line výukové jednotky, ve kterých propojí oblast využití nástrojů ICT a výuku FLE.
Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (29.01.2021)
|
|
||
V případě distanční výuky bude předmět zajišťován pomocí MS Teams. Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (29.01.2021)
|
|
||
Aktivní účast ve výuce (max. 2 absence). Rozboz videonahrávky/záznamu výukové jednotky. Rozbor vybranných didaktických situací na základě portfolia ze souvislé praxe I. Vytvoření virtuální výukové jednotky zaměřené na jazykové prostředky pomocí nástrojů ICT. Max. jeden opravný pokus. Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (29.01.2021)
|
|
||
Základní literatura: COURTILLON J. Élaborer un cours du FLE. Paris: Hachette FLE, 2014. CUQ, J.-P., GRUCA, I. Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG, 2005. CUQ, J.-P. (dir.) Dictionnaire de didactique du français langue étrangère et seconde. Paris: CLE International, 2003. VANTHIER, H. L'enseignement aux enfants en classe de langue. Paris: CLE International, 2009. DEFAYS, J.-M. Enseigner le fraçais langue étrangère et seconde. MARDAGA, 2018.
Základní literatura k videoreflexím: Daill, E., Stirman, M., Écrit et gestion du tableau. Hachette FLE, 2015. Daill, E., Stirman, M., Oral et gestion du tableau. Hachette FLE, 2017. MOOC "Moi, prof de FLE", Université de Liege, 2018.
Doplňková literatura: BERTOCCHINI, P., CONSTANZO, E.: Manuel de formation pratique pour professeur de FLE. Paris: CLE International, 2008. (coll.) Enseigner le FLE - Pratiques de classe. Paris: Belin, 2005. HENDRICH, J. a kol.: Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN, 1988. Poslední úprava: Klinka Tomáš, Mgr., Ph.D. (29.01.2021)
|
|
||
1. cyklus - před praxemi (3. týdny) Evaluace a plánování hodin, evaluační portfolio a nástroje rozvoje dovedností začínajícího učitele 2. cyklus (5 týdnů) (2. cyklus je založen na teoretických exkurzech, práci se základní literaturou a rozboru reálných situací z výuky)
V kurzu bude implementovaná metodika poskytování průběžné verbální zpětné vazby žákům. Sylabus vznikl v rámci projektu "Podpora pregraduálního vzdělávání budoucích učitelů na UK", registrační číslo: CZ.02.3.68/0.0/0.0/19_068/0016093. logolink: Poslední úprava: Esserová Kateřina, DiS. (19.04.2021)
|