|
|
|
||
Tento volitelný předmět plní zčásti remediální, zčásti konsolidační i prohlubující funkci. Má též ovšem potenciál motivační. Je zaměřen na primárně languové disciplíny. Propojuje teorii s praktickou analýzou, a v náležitých aspektech využívá též konfrontačního pohledu. Posluchači se na výuce klíčově, aktivně podílejí, a to prostřednictvím prezentací na vybraná zadaná témata, dále jejich vzájemnou oponenturou, tvorbou výukových aktivit a analýzou konkrétních autentických ukázek z hlediska příslušných okruhů. Dle potřeby se ve výuce kombinují prvky přednášky, semináře i workshopu.
Poslední úprava: Pípalová Renata, doc. PhDr., CSc. (07.09.2021)
|
|
||
a) Aktivní účast na seminářích (max. jedna absence za semestr je povolena) b) Jedna až dvě prezentace na určené téma (v závislosti na počtu zapsaných studentů) ovšem předem konzultovaná s vyučující a odevzdaná v písemné podobě c) Jedna až dvě oponentury prezentace na předem určené téma (v závislosti na počtu zapsaných studentů) d) Záverečný test skládající se ze dvou částí stejné váhy: z testu ověřujícího relevantní teoretické vědomosti (max. 30b) a z testu ověřujícího relevantní praktické analytické schopnosti (max. 30b). Minimální požadavek na složení zápočtového testu činí 40b celkem. Student může test skládat celkem třikrát. Součástí kritérií hodnocení je i formulační a jazyková úroveň. Poslední úprava: Pípalová Renata, doc. PhDr., CSc. (09.09.2021)
|
|
||
Crystal, D. (1995): The Cambridge Encyclopedia of the English Language (relevant chapters), Cambridge, CUP Dušková, L. et al. (2012): Mluvnice současné angličtiny na pozadí češtiny, Praha, Academia Greenbaum, S., Quirk, R. (1990): A Student´s Grammar of the English Language, London, Longman Huddleston, R., Pullum, G.K. (2014): A Student´s Introduction to English Grammar, 14th ed., Cambridge: Cambridge University Press Peprník, J. (2001): English Lexicology, Olomouc, UP Roach, P.(1983): English Phonetics and Phonology, Cambridge, CUP Yule, G. (1996): The Study of Language, Cambridge, CUP
K jednotlivým tématům bude doporučována též rozšiřující literatura, určená na prohloubení znalostí i ke zvýšení kvality prezentací. Poslední úprava: Pípalová Renata, doc. PhDr., CSc. (07.09.2021)
|
|
||
1. Úvod - angličtina v historickém pohledu (14/10) 2. Fonologie (21/10) 3. Morfologie (2/12) 4. Lexikologie a lexikální sémantika (9/12) 5. Syntax jednoduché věty (16/12) 6. Syntax souvětí (6/1) Poslední úprava: Pípalová Renata, doc. PhDr., CSc. (09.09.2021)
|