|
|
|
||
Souvislá oborová praxe na SŠ s reflexí je zaměřena především na samostatné výukové výstupy studentů a jejich následnou reflexi, a to s ohledem na věková specifika studentů střední školy. Praxe bude sestávat ze dvou základních etap: (1) seznámení se s vybranou školou jako institucí, včetně relevantních kurikulárních dokumentů, a s třídami mentora prostřednictvím pozorování; (2) výkon samostatné pedagogické činnosti ve třídách mentora, a to jak ve spolupráci s mentorem, tak samostatně. Součástí praxe bude mino jiné pořízení videozáznamu jedné vyučovací hodiny a její reflexe s mentorem, tj. fakultním učitelem, a didaktikem AJ. V rámci reflexe praxe budou studenti pracovních skupinách 3-4 studentů vzájemně analyzovat a hodnotit videonahrávky svých vlastních vyučovacích hodin. Studenti rozšíří své profesního portfolio o relevantní materiály.
Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (13.09.2020)
|
|
||
Návštěva reflektivního semináře k pedagogické praxi. Absolvování ped. praxe na SŠ Odevzdání všech požadovabných dokumentů v souladu s časovými požadavky Absolvnování závěrečného reflexivního pohovoru. Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (13.09.2020)
|
|
||
Katalogy požadavků pro zkoušky společné části maturitní zkoušky konané ve školním roce 2019/2020: Anglický jazyk. Praha: CERMAT. [cit. 2020-30-5]. Dostupné z www.cermat.cz Manuál pro tvorbu školních vzdělávacích programů na gymnáziích. (2007). Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze. ISBN 978-80-87000-13-7. Rámcový vzdělávací program pro gymnázia. (2007). Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze. ISBN 978-80-87000-11-3. Richards, J. C. & Lockhart, Ch. (1994). Reflective teaching in second language classrooms. New York, NY, USA: Cambridge University Press. ISBN 978-0-521-45181-9. SCRIVENER, J. (2011). Learning teaching: the essential guide to English language teaching. Oxford: Macmillan, 2011. ISBN 978-1-4050-1399-4. Školní vzdělávací programy příslušných středních škol. Tomlinson, B. (Ed.). (2011). Materials Development in Language Teaching. Cambridge University Press. ISBN 978-0-521-15704-9. Další tituly dle individuálních potřeb studentů. Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (13.09.2020)
|
|
||
Praxe na SŠ je ukončena klasifikovaným zápočtem. Výsledná známka je průmerem čtyř komponentů: 1. známka navržená mentoren ze SŠ 2. známka navržená učitelem z katedry za shlédnutou hodinu 3.známka udělená vedoucím praxe za portfolio ped. praxe 4.absolvování reflexivního pohovoru Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (13.09.2020)
|
|
||
Kurikulární dokumenty (RVP, ŠVP), tematické plány Faktory vyučovacího procesu Cíle výuky Obsah výuky Žák Učitel Řízení edukačního procesu Plánování hodiny / fáze hodiny Hodnocení ve výuce cizích jazyků / oprava chyb … a další témata. Jedná se vždy o praktickou aplikaci teoretických poznatků v prostředí konkrétní třídy, školy a skupiny. Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (13.09.2020)
|