|
|
|
||
Reflektivní seminář k oborové praxi na ZŠ je přímo propojen s Oborovou praxí 1, tzn. s přípravou, realizací a reflexí samostatných výstupů studentů v roli učitele v prostředí školní třídy na základní škole. Pozornost je věnována především schopnosti transformovat nabyté znalosti do praxe, a to konkrétně v rámci plánování vlastní výuky, vlastní výuky a její na teorii založené reflexe a identifikace vlastních silných stránek i prostoru pro další rozvoj. Dále pak se studenti zaměří na kurikulární dokumenty platné pro základní stupeň vzdělávání, tj. RVP ZV a ŠVP dané školy, a nahlédne do kultury/klimatu dané instituce. V rámci semináře budou studenti spolupracovat s univerzitním pedagogem, spolužáky, ale i mentorem na pedagogické praxi. Cílem studijního předmětu je dát studentům možnost rozvoje dovednosti reflexe vlastní pedagogické zkušenosti a rozvíjet schopnost získané zkušenosti analyzovat.
Poslední úprava: Žďárek Karel, Mgr., Ph.D. (15.05.2019)
|
|
||
Reflektivní seminář bude, stejně jako samotná oborově didaktická praxe, realizován dle v té době aktuální epidemiologické situace a situace ve školách. Poslední úprava: Uličná Klára, doc. PhDr., Ph.D. (02.02.2021)
|
|
||
The credit will be awarded upon completing the assigned tasks and steps. 1. meeting the terms of of organizational and administrative aspect of the teaching practice
2. preparation of observation sheets 3. reflective interview with the university teacher on the teaching practice experience and process. Poslední úprava: Žďárek Karel, Mgr., Ph.D. (15.05.2019)
|
|
||
RICHARDS, Jack C a Charles LOCKHART. Reflective teaching in second language classrooms. New York, NY, USA: Cambridge University Press, 1994, ISBN 05-214-5803-X.. SCRIVENER, Jim. Learning teaching: the essential guide to English language teaching. Oxford: Macmillan, 2011. ISBN 978-0-230-72984-1. Poslední úprava: Žďárek Karel, Mgr., Ph.D. (15.05.2019)
|
|
||
- Intruduction to the organization, processes, requirements, official documents and other materials - Preparation of observation tools - Addressing miscellaneous practical aspects of teaching (classroom management, authority, discipline, communication, etc.) - the actual teaching practice (1 month) (students work independently under supervision and guidange of their menotrs, university teachers observe one class of each student and provide assessment and feedback) - compilation of teaching practice portfolios - reflective interviews
Poslední úprava: Žďárek Karel, Mgr., Ph.D. (15.05.2019)
|