|
|
|
||
Cílem předmětu je rozvíjet poznatkovou základnu učitelství, tj. znalost soustavy základních didaktických poznatků a dovednost orientace ve složité problematice obsahu i procesu vyučování a učení se žáků. Na základě znalosti oblastí stanovování cílů, komunikační kompetence, plánování a dalších se v rámci tohoto předmětu seznámí studenti se základními principy rozvoje jazykových prostředků a řečových dovedností, a to jak v teoretické, tak v praktické rovině, přičemž akcent bude kladen zejména na rozvoj jazykových prostředků. Ukázky videonahrávek z praxe a jejich reflexe podporují u studentů rozvoj schopnosti vidět konkrétní aspekty výuky, problémové situace, ale i klást otázky a kriticky analyzovat a hodnotit zkušenosti vlastní i cizí. Následující mikrovýstupy studentů, včetně jejich sebehodnocení a hodnocení, podporují rozvoj schopnosti stanovovat cíle, plánovat, realizovat a hodnotit vlastní výuku i výuku kolegů. Součástí hodnocení je i jazyková a formulační úroveň.
Poslední úprava: Mikuláš Martin, Mgr., Ph.D. (13.09.2020)
|
|
||
Cílem předmětu je: - rozvoj základny teoretických poznatků v oblasti didaktiky AJ, - rozvoj znalosti, pochopení a dovedností týkající se základních didaktických principů a komplexní problematiky obsahu a procesů souvisejísí s výukou a učením se cizímu jazyku se zvláštním zřetelem na výuku jazykového systému (slovní zásoba, gramatika a výslovnost) - rozvoj schopnosti observace, reflexe a hodnocení vyučovacího procesu Poslední úprava: Mikuláš Martin, Mgr., Ph.D. (13.09.2020)
|
|
||
Due to the virus-related measures, our lectures and seminars will take place online until further notice as follows: Use the link to enter the course: https://classroom.google.com/c/MTc2OTQ2Mzc1Mzk3?cjc=tyzzq7y Poslední úprava: Mikuláš Martin, Mgr., Ph.D. (28.09.2020)
|
|
||
Due to the virus-related measures, our lectures and seminars will take place online until further notice as follows:
Aktivní účast na semináři, docházka min. 80% Včasné odevzdávání zadaných úkolů (přípravy na hodinu, pozorovací archy, poznámky z předepsané literatury) Písemný test obsahující teorii z povinné literatury + prezentace ze seminářů. Minimální cut-off skór je 70%. Součástí hodnocení je i jazyková a formulační úroveň. Poslední úprava: Mikuláš Martin, Mgr., Ph.D. (22.09.2020)
|
|
||
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Poslední úprava: Mikuláš Martin, Mgr., Ph.D. (13.09.2020)
|
|
||
Aktivní účast na semináři, docházka min. 80% Včasné odevzdávání zadaných úkolů (přípravy na hodinu, pozorovací archy, poznámky z předepsané literatury) Poslední úprava: Mikuláš Martin, Mgr., Ph.D. (13.09.2020)
|
|
||
Sylabus: Výuka komponentů jazykového systému - úvod Výuka slovní zásoby - přístupy a techniky, teorie Výuka slovní zásoby - reflektivní praxe a studentské mikrovýstupy Výuka gramatiky - přístupy a techniky, teorie Výuka gramatiky - reflektivní praxe a studentské mikrovýstupy Výuka výslovnosti - přístupy a techniky, teorie Výuka výslovnosti - reflektivní praxe a studentské mikrovýstupy Poslední úprava: Mikuláš Martin, Mgr., Ph.D. (13.09.2020)
|