|
|
|
||
Reflektivní didaktický seminář je zaměřen na podporu souvislé praxe na středních školách. Jeho cíli jsou příprava, realizace a reflexe výuky jednotlivých studentů v roli učitele v prostředí reálné třídy na střední škole. Hlavní pozornost bude věnována rozvíjení schopnosti transfer znalostí dosud získaných v oborové didaktice do prostředí každodenní vyučovací praxe. Zvláštní pozornost bude věnována přípravě na hodinu, realizaci výuky, reflexi vlastní výuky založené na znalosti a aplikaci didaktické teorie a rovněž identifikaci silných i slabých stránek praktikujícího studenta ve výuce. Dále se budou studenti věnovat pozornost kurikulárním dokumentům (ŠVP, RVP a jiné) na konkrétní škole, budou hospitovat v hodinách, přičemž budou také sledovat kulturu a klima každé jednotlivé školy. V průběhu kurzu i praxe samotné budou kooperovat s učiteli z fakulty, spolužáky a fakultními učiteli. dalším cílem je dát studentům příležitost rozvíjet dovednost reflexe jejich vlastního vyučování a dále pak rozvíjet schopnost analyzovat získané zkušenosti.
Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (11.09.2020)
|
|
||
Seminář bude probíhat v čase daném rozvrhem. Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (04.09.2021)
|
|
||
80% attendance active participation in the seminars submission of required documents and information in timely manner (DPP, filling in the google documents, TP portfolio) passing grade on the refective interview Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (04.09.2021)
|
|
||
Povinná: Scrivener, Jim. Learning teaching: the essential guide to English language teaching. Oxford: Macmillan, 2011. Richards, Jack C, and Charles Lockhart. Reflective teaching in second language classrooms. New York, NY, USA: Cambridge University Press, 1994. ____________________________________________________________ Doporučená: Brown, Douglas H. Teaching by principles: an interactive approach to language pedagogy. 2nd ed. White Plains, NY: Longman, 2001. European Centre for Modern Languages. European Portfolio for Student Teachers of Languages. archive.ecml.at/mtp2/FTE/pdf/STPExtract.pdf Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (11.09.2020)
|
|
||
80% docházka aktivní účast v semináři včasné dodání požadovaných dokumentů a informací (DPP, vyplnění GOOGLE tabulky, portfolio) projití na reflexivním pohovoru Součástí hodnocení je i jazyková a formulační úroveň.
Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (05.09.2021)
|
|
||
Pre - TP - introducing the teaching practice, organisation, documents - personal strategy, guide-lines, swot analysis, analysis and comparison of curricular documents Mid - TP - individual voluntary TP consultations
Post - TP - group reflection, portfolio collection and assessment - individual reflective interviews Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (04.09.2021)
|