PředmětyPředměty(verze: 964)
Předmět, akademický rok 2020/2021
   Přihlásit přes CAS
Reflektivní seminář k průběžné a souvislé oborové praxi na SŠ – anglický jazyk - OPNA1A114A
Anglický název: Reflective seminar - teaching practice at upper-secondary schools
Zajišťuje: Katedra anglického jazyka a literatury (41-KAJL)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2019 do 2021
Semestr: zimní
E-Kredity: 2
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:0/2, Z [HT]
Počet míst: neurčen / 15 (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: vyučován
Jazyk výuky: angličtina
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: Mgr. Karel Žďárek, Ph.D.
Vyučující: PhDr. Bohuslav Dvořák, Ph.D.
Prerekvizity : OPNA1A105A, OPNA1A108A
Je prerekvizitou pro: OPNA1A117A
Anotace -
Reflektivní didaktický seminář je zaměřen na podporu souvislé praxe na středních školách. Jeho cíli jsou příprava, realizace a reflexe výuky jednotlivých studentů v roli učitele v prostředí reálné třídy na střední škole. Hlavní pozornost bude věnována rozvíjení schopnosti transfer znalostí dosud získaných v oborové didaktice do prostředí každodenní vyučovací praxe. Zvláštní pozornost bude věnována přípravě na hodinu, realizaci výuky, reflexi vlastní výuky založené na znalosti a aplikaci didaktické teorie a rovněž identifikaci silných i slabých stránek praktikujícího studenta ve výuce. Dále se budou studenti věnovat pozornost kurikulárním dokumentům (ŠVP, RVP a jiné) na konkrétní škole, budou hospitovat v hodinách, přičemž budou také sledovat kulturu a klima každé jednotlivé školy. V průběhu kurzu i praxe samotné budou kooperovat s učiteli z fakulty, spolužáky a fakultními učiteli. dalším cílem je dát studentům příležitost rozvíjet dovednost reflexe jejich vlastního vyučování a dále pak rozvíjet schopnost analyzovat získané zkušenosti.
Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (11.09.2020)
Deskriptory -

Seminář bude probíhat v čase daném rozvrhem.

Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (04.09.2021)
Podmínky zakončení předmětu - angličtina

 

80% attendance

active participation in the seminars

submission of required documents and information in timely manner (DPP, filling in the google documents, TP portfolio)

passing grade on the refective interview

Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (04.09.2021)
Literatura -

Povinná:

Scrivener, Jim. Learning teaching: the essential guide to English language teaching. Oxford: Macmillan, 2011.

Richards, Jack C, and Charles Lockhart. Reflective teaching in second language classrooms. New York, NY, USA: Cambridge University Press, 1994.

____________________________________________________________

Doporučená:

Brown, Douglas H. Teaching by principles: an interactive approach to language pedagogy. 2nd ed. White Plains, NY: Longman, 2001.

European Centre for Modern Languages. European   Portfolio   for   Student   Teachers   of   Languages.   archive.ecml.at/mtp2/FTE/pdf/STPExtract.pdf

Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (11.09.2020)
Požadavky ke zkoušce -

80% docházka

aktivní účast v semináři

včasné dodání požadovaných dokumentů a informací (DPP, vyplnění GOOGLE tabulky, portfolio)

projití na reflexivním pohovoru

Součástí hodnocení je i jazyková a formulační úroveň.

 

Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (05.09.2021)
Sylabus - angličtina

 

 

 Pre - TP - introducing the teaching practice, organisation, documents

            - personal strategy, guide-lines, swot analysis, analysis and comparison of curricular documents

Mid - TP - individual voluntary TP consultations

 

Post - TP - group reflection, portfolio collection and assessment

             - individual reflective interviews

Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (04.09.2021)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK