Cílem tohoto předmětu je zprostředkovat souvislou intenzivní zkušenost s výukou ve spolupráci s našimi partnerskými školami a mentory. V rámci predmětu probíhá příprava po stránce teoretické a organizační. Ve vymezeném časovém úseku 4 týdnů studenti realizují oborovou praxi na vybrané školy, kde absolvují 8(jednoobor)/6(dvouobor) náslechových hodin a samostatně odučí 40/20 vyučovacích hodin pod dozorem svého mentora, z nichž minimálně 12/24 je s mentorem reflektovaných. Studenti spolupracují s mentory v procesu plánování a hodnocení své práce s cílem postupně získávat větší jistotu autonomii v přípravě a realizaci procesu výuky. Všechny použité a vypracované materiály (pozorovací archy, přípravy na hodiny, materiální didaktické prostředky, atd.) jsou zařazeny do portfolia, které na konci praxe studenti odevzdají k hodnocení, které bude následně předmětem reflektivního rozhovoru s vyučujícím předmětu.
Poslední úprava: Uličná Klára, doc. PhDr., Ph.D. (26.02.2021)
The aim of the course is to mediate an continuous, extensive teaching experience in cooperation with our partner schools and mentors. As part of the course a thorough theoretical and organizational preparation takes place. In the designated time of 4 weeks the students realize their teaching practice at the selected lower secondary school, where they will observe and evaluate 6/8 lessons (taught by their mentor or other teachers) and they will independently teach 12/18 classes under supervision of their mentor. Students cooperate with their mentor in the planning process, assessment of students' work with the aim of gradually becoming autonomous and independent. All the materials (observations, lesson plans, teaching materials, etc.) are organized in a portfolio, which is submitted at the end of the teaching practice and is the subject of teaching practice reflective interviews with the teacher of the course.
Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (31.01.2020)
Podmínky zakončení předmětu -
Klasifikovaný zápočet bude udělen na základě úspěšného splnění podmínek, což zahrnuje:
- důkladná a vrčasná organizace a příprava praxe
- uskutečnění 6 náslechů (dvouobor)/8 náslechů (jednoobor) a 20/40 odučených hodin, z toho 12/24 reflektovaných hodin,
- odevzdání dokumentace k praxi ve formě portfolia
Klasifikovaný zápočet bude stanoven na základě
- kvality zpracování portfolia
- hodnocení hospitované hodiny členem KAJL
- hodnocení mentora
- závěrečného reflexivního pohovoru
Poslední úprava: Uličná Klára, doc. PhDr., Ph.D. (26.02.2021)
The credit and grade will be awarded upon successful completion of the teaching practice comprising:
- thorough organization and preparation in a timely manner
- completion of 6/8 observations, 12/18 lessons (taught and reflected with the mentor), students studying one subject - an induction week spent at school under the supervision of a mentor
- completion of the teaching practice documentation in the form of a portfolio
The grade will be based on:
the quality of the submitted portfolio
the evaluation and feedback of university teacher (based on 1 observation)
the evaluation of the mentor
the final reflective interview with the course teacher
Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (31.01.2020)
Literatura -
GOWER, Roger, Diane PHILLIPS a Steve WALTERS. Teaching practice handbook. New ed. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching, 1995. ISBN 04-352-4059-5.
SCRIVENER, Jim. Learning teaching: the essential guide to English language teaching. Oxford: Macmillan, 2011. ISBN 978-0-230-72984-1.
Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (31.01.2020)
GOWER, Roger, Diane PHILLIPS a Steve WALTERS. Teaching practice handbook. New ed. Oxford: Macmillan Heinemann English language teaching, 1995. ISBN 04-352-4059-5.
SCRIVENER, Jim. Learning teaching: the essential guide to English language teaching. Oxford: Macmillan, 2011. ISBN 978-0-230-72984-1.
Poslední úprava: Žďárek Karel, Mgr., Ph.D. (15.05.2019)
Sylabus -
- úvodní záležitosti týkající se organizace, porůběhu, oficiálních dokumentů a dalších materiálů vztahujících se k praxi
- příprava náslechového nástroje
- pojednání o různých praktických aspektech výuky ( řízení vyučovací hodiny, autorita učitele, disciplinární problémy, komunikace se žáky i mentory....)
- délka praxe = 1 měsíc, kdy studenti pracují samostatně pod dohleddem a vedením fakultního učitele; učitelé z KAJL hospitují v jedné hodině každého studenta a jeho práci zhodnotí a navrhnou známku
- sestavení portfolia z praxe
- reflektivní seminář a rozhovor
Poslední úprava: Dvořák Bohuslav, PhDr., Ph.D. (31.01.2020)
- Intruduction to the organization, processes, requirements, official documents and other materials
(students work independently under supervision and guidange of their menotrs, university teachers observe one class of each student and provide assessment and feedback)
- compilation of teaching practice portfolios
- reflective interviews
Poslední úprava: Žďárek Karel, Mgr., Ph.D. (15.05.2019)