|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (01.12.2017)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (01.12.2017)
Cílem předmětu je seznámit studenty s charakteristikou sociálních skupin a jejich dynamikou. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Radka High, Ph.D. (16.02.2021)
Výuka bude probíhat formou videokonference v prostředí Zoom: https://cuni-cz.zoom.us/j/97796527846?pwd=bmZlV1Y5cmFyTlR6a1dvNm9NNDg1Zz09 |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Radka High, Ph.D. (25.02.2020)
HIGH, R.; STŘÍBRSKÁ, J. Sociální psychologie. Studijní materiál k předmětu sociální psychologie. Praha. HELUS, Z. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha, Grada 2007. ISBN 978-80-247-1168-3 VALENTOVÁ, L. Školní třída jako sociální skupina - distanční studijní text PedF UK. VÝROST, J.; SLAMĚNÍK, I. Sociální psychologie. Praha : Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1428-8 HADJ-MOUSSOVÁ, Z. Sociální psychologie.Praha: Univerzita Karlova v Praze-Pedagogická fakulta, 2003. ISBN 80-7290-118-4. HADJ-MOUSSOVÁ, Z. Pedagogická psychologie pro vychovatele. Praha: Univerzita Karlova v Praze-Pedagogická fakulta, 2006. ISBN 80-7290-243-1. NAKONEČNÝ, M. Sociální psychologie. 2. vyd. rozš. a přeprac. Praha : Academia, 2009. 498 s. ISBN 978-80-200-1679- |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Radka High, Ph.D. (16.02.2021)
Vzhledem k epidemiologické situaci je předmět zakončen zkouškou, která bude hodnotit kvalitu průběžně odevzdávaných úkolů v moodlu.
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D. (01.12.2017)
1. Sociální vztahy ve věkově homogenní a nehomogenní skupině, zvláštnosti osobních a skupinových vztahů. 2. Sociální percepce a interpretace, schémata a kategorizace osob. Diagnostika sociálních vazeb. 3. Chování jako determinanta sociální percepce. Autorita a její přijetí skupinou. 4. Pedagogicko-psychologické otázky rozvíjení schopností a dovedností, tvořivosti, motivace, zájmu. 5. Utváření hodnotového systému. Postoje - funkce postojů a postojová změna. 6. Modely způsobů výchovy, vývoj dětí při různých formách způsobů výchovy. 7. Možnosti vyrovnávání se s náročnými životními situacemi. |