|
|
|
||
Kurs se zaměřuje na otevřené chápání mnohačetných funkcí obrazu či artefaktu v současné kultuře, na reflexi animační praxe v kulturních institucích a posléze na tematizaci a konceptovou analýzu specifického edukačního modelu. Výstupem kursu je vytvoření návrhu vzdělávacího projektu, umožňujícího zprostředkování kulturního produktu/artefaktu publiku různého věku a zájmů. Individuálními prvky projektu jsou scénáře animačních aktivit a editace edukačních materiálů pro muzeum/galerii.
Poslední úprava: Kuříková Michaela, MgA. (30.01.2023)
|
|
||
Kurs: 3 kredity: 1 kredit = 25 - 30 hodin práce 18 hodin přímé výuky 15 hodin plnění průběžných úkolů 15 hodin studium literatury a práce se zdroji 30 hodin zpracování portfolia a prezentace Poslední úprava: Kuříková Michaela, MgA. (30.01.2023)
|
|
||
zápočet Podmínky: aktivní účast v dialogu, výstavba a prezentace odborného portfolia, plnění průběžných zadání Poslední úprava: Kuříková Michaela, MgA. (30.01.2023)
|
|
||
Základní studijní literatura a studijní pomůcky FULKOVÁ, M., TIPTON, T., ISHIKAWA, M. (2009), Through the Eyes of a Stray Dog: Encounters with the Other (Culture). International Journal of Education through Art. Vol. 5. no 6, 2009, pp. 111-128. ISSN 1743-5234 Doporučená studijní literatura a studijní pomůcky FULKOVÁ, M., HAJDUŠKOVÁ, L., SEHNALÍKOVÁ, V., : Metodiky realizace muzejní a galerijní edukace. NAKI MKČR 2011 – 2013, https://kvv.pedf.cuni.cz/KVV2-102.html FULKOVÁ, M.: Výtvarná výchova – návod k použití. (2013) Kapitola 11. Str. 376 – 397. In SLAVÍK, J., CHRZ, V., ŠTECH, S. a kol: Tvorba jako způsob poznávání. Praha: Karolinum 2013. ISBN 978-80-246-2335-1. V případě individuální návštěvy kulturní instituce: Fotoaparát, rekordér, terénní deník, informovaný souhlas kurátorů edukačního programu a účastníků programu (školy, vyučující, žáků nebo zákonných zástupců). Poslední úprava: Fulková Marie, doc. PhDr., Ph.D. (21.02.2022)
|
|
||
- analýza a reflexe příkladů animační praxe a specifických edukačních modelů v kulturních institucích - návštěvy vybraných galerií a muzeí - konceptová analýza edukačního modelu - didaktická transformace kulturního obsahu - návrh vzdělávacího programu Poslední úprava: Fulková Marie, doc. PhDr., Ph.D. (29.01.2021)
|