|
|
|
||
Studium specifických možností malby, kresby a grafického výtvarného jazyka. Propojení médií, včetně počítače. Koncept studijní tvorby a volných autorských interpretací skutečnosti. Otevřená orientovanost založená na studiu vybraných autorit. Inspirace, autorské odkazy a vlastní autorská práce. Zkoumání neperspektivních iluzí. Práce v cyklech na společných tématech.
V distanční formě: On-line zadávání úkolů / Konzultace / Společná hodnocení v MTeams a písemné rešerše. +
Poslední úprava: Špirk Ivan, doc. ak. mal. (02.02.2022)
|
|
||
Účast na seminářích, resp. výtvarné reflexe všech základních témat výuky. V případě verze distanční - účast na on-line seminářích a konzultacích. Portfolio prací obsahující soubory kreseb, maleb a v případě přístupu do Gr. dílny, také tisků. Znalosti a orientovanost v historii a současnosti vybrané produkce zástupců české a mezinárodní volné tvorby v 2D. Obhajitelné řešení semestrální teoretické studie, reflektující téma a zadanou odbornou literaturu a webové odkazy. Ústní zkouška / zkouška on-line.
Poslední úprava: Špirk Ivan, doc. ak. mal. (02.02.2022)
|
|
||
Poslední úprava: Špirk Ivan, doc. ak. mal. (02.02.2022)
|
|
||
Souvislá práce na cyklu prací 2D reagující na zjištění a zkušenosti z předcházejících semestrů. Společné téma bude realizováno podle plánu LS v individuálních souborech. Semestr se má stát příležitostí programově opustit pozici pozorovatele a vstoupit do pozice kreativní, interpretační a experimentální. Závěrečné portfolio bude dokumentem dokládajícím průběh výtvarné realizace s odkazy na práce, studenty respektovaných, autorit, s metodickými poznámkami učitelských inspirací. V polovině semestru spoluúčast na individuálním průběžném hodnocení. Kurz bude pravděpodobně veden hybridní formou (kombinace prezenční a distanční výuky, dle dané epidemiologické situace). Poslední úprava: Špirk Ivan, doc. ak. mal. (02.02.2022)
|
|
||
Sylabus se může měnit dle aktuální situace a podle zájmu studentů:
1. sem. – Zadání LS. Příprava autorských konceptů semestru. Shrnutí použitelných technik k realizaci semestrálních výstupů. Debata o vybraných realizacích a inspirativních postupech současných tvůrců. 2., 3. sem. – Studie z domova jako základ pro příští autorské interpretace tématu. Koncept, forma a experiment. Výtvarné (Kokoliovské) etudy zkoumající proměny prostoru v kresbě. 4., 5., 6. sem. – Přechod k médiu malby. Od malých malířských skic ke kontinuální práci na větších formátech. Kolážové variace k autorským řešením. Společné konzultace. 7., 8. sem. – Barevný dřevořez, lino, nebo lept na semestrální téma z více desek (2+)… 9., 10. sem. – Návrat k větším malířským formátům. Výběr podkladů k počítačové verzi práce na tématu 11. sem. – Dokončení digitálního souboru /práce s vrstvami/ pro počítačový tisk, nebo projekci. 12. sem. – Kompletace a představení semestrálních prací do zkouškového souboru. Příprava portfolia dokládajícího vývoj práce. Poslední termín odevzdání teoretické semestrální práce. Poslední úprava: Špirk Ivan, doc. ak. mal. (02.02.2022)
|