|
|
|
||
Cílem předmětu je seznámení s potenciálem soudobé výtvarné výchovy v oblasti sociální práce a terapie, který je stále ještě nedostatečně využíván. Pozornost je věnována metodologii výtvarné edukace a terapie ve vztahu k různým sociálním skupinám společnosti. Soudobé pojetí umělecké edukace jako expresivního oboru nabízí postupy, strategie a metody, aplikovatelné v oblasti interkulturního vzdělávání a začleňování různých etnických skupin a minorit do majoritní společnosti, v oblasti mezigeneračního porozumění, edukace seniorů, výtvarné výchovy v sociálních zařízeních (nemocnicích, nápravném zařízení, ve veřejném prostoru, v divadle), edukace a terapie mentálně postižených či v oblasti pedagogiky volného času a zdravého životního stylu apod.
Poslední úprava: Jakubcová Hajdušková Lucie, Mgr., Ph.D. (09.02.2021)
|
|
||
zápočet Aktivní účast min. 70% (vzhledem k sebezkušenostnímu charakteru semináře), včasné odevzdání seminární práce: reflexe vypracovaných úkolů zadávaných během semestru v portfoliu, včetně reflexe prostudované literatury Poslední úprava: Jakubcová Hajdušková Lucie, Mgr., Ph.D. (09.02.2021)
|
|
||
HOPF, A.: Sociální pedagogika pro učitele: Pomoc pro každý všední den ve škole. Praha: PedF UK v Praze, 2001. Poslední úprava: Jakubcová Hajdušková Lucie, Mgr., Ph.D. (09.02.2021)
|
|
||
V případě uzavření PedF UK z důvodu nařízení vlády ČR bude výuka vedena distanční formou - přes MS Teams. -reflektovaná tvorba -refllektivní dialog -konstruktivistické pojetí výtvarné výchovy -individualní x sociální konstruktivismus -sociokognitivní konflikt -koncept x prekoncept -artefiletika -analýza vizuálního vyjádření -využití odlišných kulturních habitů ve výtvarné výchově -porozumění jinakosti skrze společnou tvorbu a reflektivní dialog Poslední úprava: Jakubcová Hajdušková Lucie, Mgr., Ph.D. (09.02.2021)
|