|
|
|
||
Návštěva edukace v jedné domácí instituci a její reflexe. Studenti předloží deník reflexivních záznamů z terénu a portfolia podpůrných informačních materiálů o praxi z dostupných edukačních oddělení, odevzdají dílčí studii na zvolené téma s obrazovou dokumentací a s oporou v odborné literatuře. Témata se budou vztahovat k reflexi vlastního zážitku z edukačního programu ke konkrétní výstavě nebo expozici. Výběr tématu bude konzultován s vyučujícím a kurátorem edukace příslušné kulturní instituce.
Studie bude ve formátu word nebo PDF a bude obsahovat obrazovou dokumentaci a seznam literatury s dodržením bibliografické normy). Artefakty portfolia mohou být předloženy i v materiální formě, doporučujeme však jeho obsah digitalizovat.
Klíčové téma studie bude představeno ostatním studentům kursu také ve formě 10 minutové pracovní prezentace již v průběhu semestru.
Poslední úprava: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (24.09.2018)
|
|
||
Vzhledem k stávající situaci pandemie Covid19 se kurs uskutečňuje prezenční formou, s možností přechodu na distanční formu za použití aplikace TEAMS. INformace: Přednášky kursu nejsou povinné, ale výrazně doporučené. Jinak hrozí ztráta souvislostí a nedostetky v odborné terminologii. Mimořádně snížené podmínky plnění kursu: Podle situace a podle nařízení k pandemii budou studentky děleny do skupin za účelem online konzultací před zkouškou, která proběhne kolokviálně online nebo podel situace v skupinách face-to-face ve škole Konzultace se budou týkat výběru témat z portfolií, porady k výběru literatury a podkladu ke zkoušce Hlavní forma podkladu ke zkoušce: sdílená powerpointová prezentace, kterou studentka vyloží Poslední úprava: Fulková Marie, doc. PhDr., Ph.D. (11.10.2021)
|
|
||
zkouška Tvorba individuálního portfolia v pravidelných intervalech v průběhu semestru. Bude využíváno průběžně jako zákld pro vypracování podkladů ke zkoušce. V případě změny formy výuky z důvodu přechodu na online systém, bude zkouška prováděna na základě hodnocení 1. pravidelné komunikace via e-mail nebo google drive, případně Teams, splněním zadaných průběžných úkolů - četba odborné literatury, orientace v doporučených internetových zdrojích, návrhy vlastního řešení zadaných problémů, 2. hodnocení seminární práce na zadané téma, 3. bude-li možnost, pak individuální návštěvy kulturní instituce, např. NG, UPM, Galerie Rudolfinum, DOX a jiné. Bude-li možnost, pak budou realizovány individuální konzultace za dodržení hygienických opatření nařízených nebo doporučených UK a nebo vládou, (dle opatření děkana). Face-to-face výuka bude možná také dělená podle situace a nebo formou návštěv galerie/muzea umění/nezávislé galerie a podobně v malých skupinách/týmech. Studijní skupina také určí dvojici korespondentů, neboť se tato forma již osvědčila v minulosti. Poslední úprava: Říhová Kristýna, Mgr., DiS., Ph.D. (13.09.2021)
|
|
||
Základní studijní literatura a studijní pomůcky FULKOVÁ, M., HAJDUŠKOVÁ, L., SEHNALÍKOVÁ, V.: Muzejní A Galerijní Edukace 1. Vlastní Cestou K Umění. Praha: Univerzita Karlova V Praze, Pedagogická fakulta, 2012 Praha: Uměleckoprůmyslové museum v Praze, 2012. ISBN 978-80-7290-535-5 (Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta) ISBN 978-80-7101-111-8 (Uměleckoprůmyslové museum v Praze).
Doporučená studijní literatura a studijní pomůcky FULKOVÁ, M.: Výtvarná výchova – návod k použití. (2013) Kapitola 11. Str. 376 – 397. In SLAVÍK, J., CHRZ, V., ŠTECH, S. a kol: Tvorba jako způsob poznávání. Praha: Karolinum 2013. ISBN 978-80-246-2335-1. Poslední úprava: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (24.09.2018)
|
|
||
Zkouška
Tvorba individuálního portfolia v pravidelných intervalech v průběhu semestru. Bude využíváno průběžně jako zákld pro vypracování podkladů ke zkoušce. V případě změny formy výuky z důvodu přechodu na online systém, bude zkouška prováděna na základě hodnocení 1. pravidelné komunikace via e-mail nebo google drive, případně Teams, splněním zadaných průběžných úkolů - četba odborné literatury, orientace v doporučených internetových zdrojích, návrhy vlastního řešení zadaných problémů, 2. hodnocení seminární práce na zadané téma, 3. bude-li možnost, pak individuální návštěvy kulturní instituce, např. NG, UPM, Galerie Rudolfinum, DOX a jiné. Bude-li možnost, pak budou realizovány individuální konzultace za dodržení hygienických opatření nařízených nebo doporučených UK a nebo vládou, (dle opatření děkana). Face-to-face výuka bude možná také dělená podle situace a nebo formou návštěv galerie/muzea umění/nezávislé galerie a podobně v malých skupinách/týmech. Studijní skupina také určí dvojici korespondentů, neboť se tato forma již osvědčila v minulosti. Poslední úprava: Fulková Marie, doc. PhDr., Ph.D. (07.09.2020)
|