|
|
|
||
Výtvarná výchova ve vzdělávání dětí a lidí se specifickými potřebami.
Výtvarná výchova a inkluzivní vzdělávání v ČR.
Možnosti inkluzivní výuky, specifika a omezení ve vedení výtvarných činností.
Muzejní a galerijní pedagogika jako prostředek inkluze.
Poslední úprava: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (10.09.2021)
|
|
||
Pro zapsané studentky a studenty do kurzu bude zveřejněn odkaz na on-line výuku. Poslední úprava: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (10.09.2021)
|
|
||
doložené studium odborné literatury aktivní účast v seminářích a na přednáškách portfolio - příprava, realizace a prezentace realizovaného společného didaktického projektu - popis realizovaných aktivit, reflektivní bilance, konceptová mapa, obrazová dokumentace
Poslední úprava: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (10.09.2021)
|
|
||
Základní studijní literatura a studijní pomůcky
HÁJKOVÁ, V., STRNADOVÁ, I.: Inkluzívní vzdělávání, Teorie a praxe. Grada Publishing: Praha. 2010. MAREŠ, J. a kol.: Sociální opora I. Nucles, Hradec Králové 2002. MICHALÍK, J.: Školská integrace dětí se zdravotním postižením. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 1999. POHNEROVÁ, M.: Duchovní a smyslová výchova I, II. Fantisk, Polička 1994, 1995. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. VÚP Praha 2005; MŠMT 2013 ROESELOVÁ, V.: Proudy ve výtvarné výchově. Praha: SARAH, 2001. SLAVÍK, J.: Od výrazu k dialogu ve výchově. Artefiletika. Praha, UK Ped F 1997 SOCHOR, P. : Člověk s postižením a výtvarná tvorba; od zobrazování k autorství. MUNI Brno 2015
Doporučená studijní literatura a studijní pomůcky
ADORNO, T. W.: Reflexe o umění a filosofii („Estetická teorie“, „Paralipomena“) BABYRÁDOVÁ, H.: Rituál, umění a výchova, PedF MU, Brno, 2002. BAŠTECKÁ, B.: Klinická psychologie. Praha: Portál, 2015. CAMPBELLOVÁ, J.: Techniky arteterapie. Praha, Portál, 1998. CASEOVÁ, C. – DALLENOVÁ, T.: Arteterapie s dětmi, Praha, Portál, 1995. DAVIDO, R.: Kresba jako nástroj poznání dítěte. Praha, Portál, 2001. HOBDAYOVÁ, A. – OLLIER, K.: Tvořivé činnosti pro terapeutickou práci s dětmi. Praha, Portál, 2000. JEBAVÁ, J.: Úvod do arteterapie, Praha, UK, 2000. KASTOVÁ, V.: Imaginace jako prostor setkání s nevědomím. Praha, Portál, 1999. KASTOVÁ, V.: Dynamika symbolů, Praha, Portál LHOTOVÁ, M.: Proměny výtvarné tvorby v arteterapii. České Budějovice, Scientia, 2010. LURKER, M.: Slovník symbolů, Univerzum, Praha, 2005 MEGLINOVI, D. a N.: Kreslení jako cesta k sebevyjádření. Praha, Portál, 2001 MIŠURCOVÁ, V. Severová, M.: Děti, hry a umění. Praha, ISV-nakladatelství, 1997. MOKREJŠ, A.: Umění: a k čemu? Triton, Praha, 2002. MOKREJŠ, A.: Umění: a k čemu? Triton, Praha, 2002. PECHAR, J.: Prostor imaginace. Praha, psychoanalytické nakladatelství Jiří Kocourek, 1992. RIEDEL, I.: Obrazy v terapii, umění a náboženství: interpretace obrazů z pohledu hlubinné psychologie. Portál, Praha, 2002. ŠICKOVÁ, J.: Základy arteterapie. Portál, Praha, 2002. WADESON, H.: Art psychotherapy. New York: Wiley. 1980. ŽENATÁ, K.: Obrazy z nevědomí. Práce v arteterapeutickém ateliéru, Praha, Portál, 2005. Poslední úprava: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (10.09.2021)
|
|
||
Zápočet, návrh, realizace a prezentace společného didaktického projektu Poslední úprava: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (10.09.2021)
|
|
||
V případě, že bude KVV nucena omezit nebo rušit prezenční výuku, bude výuka v předmětu zajištěna distančně pomocí aplikace Teams. Aplikace je všem studentům řádně zapsaným na PedF UK zdarma k dispozici, viz tento odkaz https://sit.pedf.cuni.cz/pro-studenty/office-365-pro-studenty/. Výuka bude v semináři/přednášce nastavena tak, aby ji bylo možné plnit v případě nutnosti distančně a podmínky k zakončení předmětu se nebudou měnit. Podmínky k zakončení předmětu budou představeny na prvním semináři nebo na první přednášce. Prosím studentky a studenty, aby si aktualizovali e-mailové adresy, aby bylo možné je kontaktovat a informovat. Poslední úprava: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (10.09.2021)
|