|
|
|
||
Výtvarný projev jako forma vyjádření a komunikace. Kultivace, ovlivňování a hodnocení výtvarného projevu dětí a dospívajících. Vývoj a proměny školní výtvarné výchovy v 20. a 21. století. Konstruktivní metody a jejich současná aplikace. Směry výtvarné výchovy - názorové proudy a tendence a jejich reflexe a rozpracování v praxi. Metody a cíle výuky výtvarné výchovy, zpracování učiva v kulturních a společenských souvislostech, role učitele. Vyučování a jeho fáze; motivace, tvorba, reflexe, hodnocení a klasifikace ve výtvarné výchově. Možnosti a meze klasifikace a diagnostiky výtvarného projevu dětí, dospívajících a dospělých. Kurikulární dokumenty pro všeobecné vzdělávání a jejich aplikace v praxi výtvarné výchovy.
Poslední úprava: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (11.02.2020)
|
|
||
Cílem předmětu je představit posluchačům současnou výtvarnou výchovu definovanou kurikulárními dokumenty, na pozadí historického vývoje ve dvacátém století, a otevřít cestu k porozumění možnostem i mezím současné koncepce. Kurz se soustředí na sledování změn v pojetí výtvarné výchovy ve druhé polovině dvacátého století a v současnosti, se zřetelem ke změnám a posunům v teoretickém uvažování. Poslední úprava: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (11.02.2020)
|
|
||
Aktivní účast na seminářích a průběžné plnění zadaných úkolů. Prezentace referátu na semináři Zkouška
Vzhledem ke komplikované situaci a vládním opatřením proběhne zakončení předmětu modifikovanou distanční formou dle pokynů vyučující/ho. Poslední úprava: Fišerová Zuzana, Mgr., Ph.D. (21.02.2021)
|
|
||
BRUCKNEROVÁ, K., Skici ze současné estetické výchovy, MU Brno 2011 Poslední úprava: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (11.02.2020)
|
|
||
Vzhledem ke komplikované situaci a vládním opatřením proběhne zakončení předmětu modifikovanou distanční formou dle pokynů vyučující/ho. Poslední úprava: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (22.04.2020)
|
|
||
1. Výtvarná výchova jako vyučovací předmět ve škole i mimo školu 2. Historie výtvarné výchovy ve škole, převládající koncepce 20. století 3. Současná výtvarná výchova, hlavní názorové proudy a tendence a jejich aplikace v praxi 4. Pojetí výtvarné výchovy v kurikulárních dokumentech; kurikulární dokumenty v praxi 5. Učitelovo pojetí výuky 6. Didaktická transformace ve Vv Výtvarné zpracování tématu; volba média a možnosti uchopení tématu 7. Plánování ve výtvarné výchově - tematický plán výuky, učebnice, metodiky a další materiály pro učitele. 8. Metody, cíle a formy výuky výtvarné výchovy 9. Fáze vyučovací hodiny výtvarné výchovy; 10. Výtvarný projev a jeho hodnocení 11. Interdisciplinarita jako východisko pro práci s námětem 12. Výtvarný projev jako prostředek komunikace; výtvarný projev a vizuální gramotnost Poslední úprava: Kitzbergerová Leonora, PhDr., Ph.D. (11.02.2020)
|