|
|
|
||
Koncepce a základy specifického grafického výtvarného jazyka. Grafika není technologicky rozmnožená kresba. Fenomén kontrastu spolu s hledáním rozmanitosti lineárních a tiskových struktur. Kreativní principy autorského tisku. Černá x bílá – valéry šedých – barevný soutisk pomocí transparentních barev. Autority grafických disciplín historie a současnosti.
2. distanční verze:
Studium a základní porozumění specifikům volné grafiky. Otevřená orientovanost založená na studiu autorit, ne na předsudečných postojích. Průběžná práce na sérii autorských prací tvořených v domácích podmínkách.
Poslední úprava: Špirk Ivan, doc. ak. mal. (22.09.2020)
|
|
||
Základní studijní literatura a studijní pomůcky HÁNOVÁ, M.: Japonismus ve výtvarném umění v Čechách. Libertas, Praha. 2010. Artists & Prints. Masterworks from MUMO, New York. 2004. Katalogy a webové stránky Grafiky roku a Boudníkovy ceny Webové stránky světových a národních sbírek grafiky https://hollar.library.utoronto.ca/ Poslední úprava: Špirk Ivan, doc. ak. mal. (22.09.2020)
|
|
||
Systematická účast na seminářích. Portfolio obsahující soubor výchozích kreseb a tisků všech probíraných technik a jejich rozmanitých soutisků na odpovídající úrovni. Odpovídající úroveň technologických znalostí a orientovanost v historii a současnosti produkce zástupců české a mezinárodní volné grafiky. Písemný test.
2. verze distanční: Kvalitní portfolio dokládající systematickou průběžnou domácí práci a pochopení základních grafických principů skrze vlastní práci a orientovanost studiem autorit současných i v minulosti. Písemná práce o grafice a graficích (rozsah 2-3 normostrany + dokumentace). Písemný test na základě předem vypsaných okruhů otázek. Poslední úprava: Špirk Ivan, doc. ak. mal. (22.09.2020)
|
|
||
Portfolio dokumentující realizaci kvalitního souboru tisků s pracovní dokumentací. Orientovanost v oblasti historie a současnosti grafiky. Vlastní výběr autorit k jednotlivým technikám. Účast na společném průběžném hodnocení. Koncepce a základy specifického grafického výtvarného jazyka. Grafika není technologicky rozmnožená kresba. Fenomén kontrastu spolu s hledáním rozmanitosti lineárních a tiskových struktur. Kreativní principy autorského tisku. Černá x bílá – valéry šedých – barevný soutisk pomocí transparentních barev. Autority grafických disciplín historie a současnosti.
1. sem. – Grafická kresba. Plocha a struktury. Kompozice 2., 3., 4. sem. – Monotypy a tisk z koláže 5., 6. sem. – Papíroryt. Linie a plochy 7., 8. sem. – Linoryt 9., 10. sem – Měkký kryt. Akvatinta 11., 12. sem – Portfolio soutisků (Koncept, forma a experiment)
2. verze distanční 1. část semestru - Grafická nelineární kresba. Plocha a struktury. Kresebně interpretované frotáže. 2. část - Tvorba strukturálních papírových matric, využívající zkušeností z předešlé práce. 3. část - Papíroryty (suché jehly). Body, linie, struktury a plochy. 4. část - Linoryty (jednobarevné, reprodukované frotážemi). 5. část - Počítačové soutisky matric. Písemná semestrální práce. Jednotlivé části semestru budou všemi studenty vždy v dohodnutých termínech společně prezentovány a učitelem obecně, případně samostatně komentovány. Poslední úprava: Špirk Ivan, doc. ak. mal. (22.09.2020)
|